Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.06.2008 06:59 - Докато си пиете кафето: Българските ръце
Автор: avangardi Категория: Изкуство   
Прочетен: 2298 Коментари: 6 Гласове:
0

Последна промяна: 28.06.2008 07:18


image

Българските ръце

Александър Симов

"Защо никога не бива да си купувате ризи, ушити от българин?", пита рекламата на австралийската марка за ризи Herringbone. В нея се намеква, че всъщност всяка риза е толкова добра, колкото ръцете, които са я шили. Пък според австралийците българските пръсти не стават за шиене, защото били дебели като салам.
Няколко факта в тази представа будят учудване. На първо място откъде пък жителите на Долната земя (ако не се лъжа така англоговорящите наричат континента на кенгурутата) са добили представа за дебелината на българските пръсти. Това е факт от сферата на досиетата "Х" - сигурно скоро няма да се изясни. От друга страна обаче, едно кратко редакционно проучване на ръцете на моите колежки (а нали традиционният образ на шивачките на ризи е женски) ясно доказа, че измервателната единица "дебели като салам" е силно преувеличена.
Нека да не изпадаме в излишна дребнавост към хората от Австралия. Никой не е застрахован от това да стане жертва на собствените си предразсъдъци и стереотипи. Аз не знам много за Австралия, ама вече няма и да искам да знам. Хора, които се хващат на елементарни образи и те им въздействат няма как да си ми интересни. Виж - за птицечовките може би трябва да попрочета повече. Те са представителите на Австралия, които вече ще са ми по-интересни от самите австралийци.
В рекламата поетично е посочено, че българските пръсти са дебели като салам и заради това префинените австралийци (потомци на затворници, каторжници и други подобни) не искали да носят ризи ушити от нашенци.
Обаче в този факт сам по себе си се крие една заплаха. Дебелите като салам пръсти могат и да не шият добре, но свият ли се в юмрук, ще извършват всички действия, които юмрукът извършва по доста перфектен начин. Дано никой австралиец не се убеждава в точността на това твърдение.
image

Реклама, подиграваща се с българите, спечели световна награда"Защо никога не бива да си купувате ризи, ушити от българин?", пита рекламата на австралийската марка за ризи Herringbone, която спечели сребърен медал в категорията "Преса" на фестивала Cannes Lions.

Криейтивът е дело на австралийския клон на агенцията M&S Saatchi, създадена през 1995 г от братята Морис и Чарлз Сачи.

Текстът към печатната визия на Herringbone гласи: "Ризите, шити на ръка, са толкова добри, колкото ръцете, които ги шият. Ето защо точно Хенри Бувоа е нашият главен шивач.

С обиколка на ръката 6 см, само тя е подходяща да ушие риза с не по-малко от 11 347 шева, които свързват нейните 19 части. Хенри е от Франция, нация с малки и фини ръце. Известни са с изтънчените дейности като гравиране и свирене на флейта.

Тази генетична предпоставка показва защо французите са прочути със създаването на фини модни облекла, а не например със зидарска дейност. Ето защо българите не са известни със своите шивашки умения, тъй като пръстите има са дебели като салам.

Никога не купувайте риза, шита от българин. За най-фини детайли винаги купувайте ризи, правени от шивачи с малки ръце. На света няма шивач с по-малки ръце от нашия Хенри".

Кампанията има и 3-минутен телевизионен клип вариант, в който обаче не се споменава и дума за "бездарието" на българина, а се показва житейската история на шивача с миниатюрни ръце Хенри.

Български рекламисти се вдигнаха на бунт срещу награденото творение. "Още утре ще купя везана българска покривка и ще я изпратя на M&S Saatchi в Австралия, за да видят съвършенството на българското ръкоделие и изкуството на българските ръце", казва за БГНЕС управителят на българския офис на рекламната агенция на Ideo-Saatchi&Saatchi Милин Джалалиев.

Той е категоричен, че между световната компания Ideo-Saatchi&Saatchi и австралийската M&S Saatchi няма нищо общо. M&S Saatchi няма представителство в България, уточнява Джалалиев.

Той съобава, че се е свързал с австралийската компания и е изпратил писмо, с което изразява възмущението си от рекламата, осмиваща уменията на българите да шият.

"Тази реклама не отговаря на никакви изисквания за морал и почтеност, тя дискриминира българската нация. Аз съм още по-изненадан и огорчен, че най-големият рекламен фестивал в света дава сребърна награда на подобна реклама. Затова се обърнах и към Българската асоциация на рекламните агенции с искане тя да заеме позиция", казва Милин Джалалиев

дата : 26 юни 2008 г. 17:05 ч. image
  Рекламата отговаря на въпроса "Защо никога не бива да си купувате ризи, ушити от българин?"


Тагове:   ръце,


Гласувай:
0



1. possible - Ами за жалост. . Никъде по света не ни ...
27.06.2008 09:40
Ами за жалост ..Никъде по света не ни уважават...И да се възмущаваме,какво от това....
цитирай
2. krotalka - Това е гавра с България!
27.06.2008 09:53
Възмутена съм!
цитирай
3. roksolana - ...мдаам...
27.06.2008 10:30
...оказва се, че и в Австралия има идиоти... :-7
Кой знае защо си мислех, че това е световно правило в рекламата: не можеш да рекламираш своя фирма, стока, услуга чрез отрицание на други съответни такива.

Чудя се само кои са тези още по-големи идиоти, които са заплатили самата реклама и наградата...Няма да се учудя, ако нещо подобно изскочи след време и другаде по света...
цитирай
4. анонимен - 4estno kazano, ne se u4udvam. Ne ...
27.06.2008 16:10
4estno kazano,ne se u4udvam.Ne iskam da izlivam zloba,no avstraliicite sa nai-tapite,lenivi,visokomerni i apati4ni naturi,koito njakoga sam sre6tala.Dokolkoto mi e izvestno sa kompleksirani ot tova,4e jivejat na kraja na sveta.
цитирай
5. avangardi - Мисля, че държавата ни е необходимо да вземе отношение
27.06.2008 17:21
и да осъди Австралия за уронване на престижа ни.
В закона за издателската и рекламната дейност, категорично е забранено да правиш собствена реклама, уронвайки престижа на конкурентни фирми.
Автоматически подлежи под съдебна отговорност.
Под такава са и изделия, които в рекламата подвеждат за предимства и свойства, които продукта не притежава.
Тъй като работата ми е в тази сфера и ако си гледаш съвестно работата по закона, такъв продукт не би излязъл на пазара, камо ли да бъде награден.
Свидетели сме на реклами по печата, които редакционната колегия не изисква документи за достоверност на публикуваните съобщения и реклами.
Измамници и недобросъвестни рекламодатели, нелоялна конкуренция във всички сфери.
Важното е пари да падат! Да, ама не - тези редакции подлежат, както и рекламните фирми на ударите на закона. Ако законодателя си гледа работата, достатъчно е да си изпие сутрешното кафе с рекламните обяви и съдебната ни реформа щеше да е първа, а не със забележки в доклада.
Позволяват си да го правят фирми, които имат дебели връзки и много пари.
Ако има адвокат, който да ми одиса на акъла, под пари ще останем двамата, да съдя за некоректна реклама.
А този случай е безпрецедентен - бърза намеса на държавата с бурен международен скандал!
цитирай
6. slavuncho - Видях и съобщението по телевизиите...
27.06.2008 20:19
Чудно ми е, че след като се самооплюваме и самоклеветим, и то най-професионално, по нашите медии, по чуждите, в интернет пространството, в Брюксел, в ООН и къде ли не; след като в самоунижението сме достигнали висини/низини немислими за други народи, защо изведнъж скачаме като ущипана мома на седянка, когато някой наследник на британски бандити решил да ни обиди?! Може да е от простотия, от незнание, от икономически интереси.
Все пак, как да защитим достойнството си пред който и да е съд, ако защитника на противната страна покаже няколко изрезки от български вестници, извадки от речи на български политици и българския цар, че даже и постинги от blog.bg...
Кауза пердута...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: avangardi
Категория: Изкуство
Прочетен: 8308867
Постинги: 1978
Коментари: 10400
Гласове: 95682
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031