Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.05.2010 08:07 - Памeт..... Натюрморти за Деня на Победата
Автор: avangardi Категория: Изкуство   
Прочетен: 1583 Коментари: 3 Гласове:
25


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg



Гласувай:
25



1. анонимен - Честит ден на победата и Ден на Европа!
09.05.2010 15:57
САМО ТОЙ НЕ СЕ ВЪРНА ОТ БОЯ

Всичко някак е друго … А както преди
пак просторът е тих и спокоен,
и гората е същата с тези води …
Само той не се върна от боя …

Аз не знам кой беше прав -
често спореше с мен и държеше на правдата своя.
Аз разбрах, че ми липсва от онзи момент,
в който той не се върна от боя.

Неуместно мълчеше, не пееше в такт,
нещо друго все бъбреше, свое,
всяка сутрин ме будеше още по мрак,
а от вчера го няма. От боя.

И не само това, че е пусто сега:
изведнъж осъзнах - бяхме двама …
И раздухваше вятърът мойта тъга,
щом след боя разбрах, че го няма.

Пролетта се отскубна днес като от плен
и гласът ми увисна в покоя:
"Ще запалим ли, брат!" - но е тихо край мен.
Вчера той не се върна от боя.

С нас отново са мъртвите, щом сме в беда.
Те са даже в смъртта часови …
Отразен в тоя лес като в синя вода,
небосводът притихва спокоен.

И в землянката имаше място за нас,
беше общо и времето в строя.
Всичко вече е мое, но мисля, че аз,
сякаш аз не се върнах от боя."

Превод от руски
Добромир Тонев



Благодаря ти, Илка, за хубавата тема!

Лина Бакалова
цитирай
2. анонимен - Честит Ден на Победата и Деня на Европа!
09.05.2010 16:18
САМО ТОЙ НЕ СЕ ВЪРНА ОТ БОЯ

Владимир Висоцки


Всичко някак е друго … А както преди
пак просторът е тих и спокоен,
и гората е същата с тези води …
Само той не се върна от боя …

Аз не знам кой беше прав - често спореше с мен
и държеше на правдата своя.
Аз разбрах, че ми липсва от онзи момент,
в който той не се върна от боя.

Неуместно мълчеше, не пееше в такт,
нещо друго все бъбреше, свое,
всяка сутрин ме будеше още по мрак,
а от вчера го няма. От боя.

И не само това, че е пусто сега:
изведнъж осъзнах - бяхме двама …
И раздухваше вятърът мойта тъга,
щом след боя разбрах, че го няма.

Пролетта се отскубна днес като от плен
и гласът ми увисна в покоя:
"Ще запалим ли, брат!" - но е тихо край мен.
Вчера той не се върна от боя.

С нас отново са мъртвите, щом сме в беда.
Те са даже в смъртта часови …
Отразен в тоя лес като в синя вода,
небосводът притихва спокоен.

И в землянката имаше място за нас,
беше общо и времето в строя.
Всичко вече е мое, но мисля, че аз,
сякаш аз не се върнах от боя."

Превод от руски
Добромир Тонев

Илка, благодаря за хубавата тема!

Поздрави,
Лина Бакалова
цитирай
3. pepp - Поклон!
09.05.2010 21:40
Поклон пред подвига и паметта на борците...
С дълбока признателност!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: avangardi
Категория: Изкуство
Прочетен: 8307235
Постинги: 1978
Коментари: 10400
Гласове: 95679
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031