Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.11.2008 15:39 - Методата Коритаров, на виртуозното му умение да измъква истината. Уволниха Коритаров заради рекет .
Автор: avangardi Категория: Новини   
Прочетен: 1145 Коментари: 6 Гласове:
0

Последна промяна: 21.11.2008 15:41


Методата Коритаров, приложена live, на виртуозното му умение да измъква истината.

image
http://www.pr-office.org/SnapShots/GeorgeK.htm


Всеки път драгия зрител го побиват основателни тръпки щом види на екрана Коритаров.Освен че въведе почина на кабеларките да чете вестници, К. не е загубил навика си да подлага на разпит събеседниците си. Гледаш и се чудиш - абе тоя що направо не му тикне лист и молив в ръцете, па да си напише самопризнанията. Ама не! К. със садистична виртуозност предрешава какъв отговор иска да чуе от "събеседника" и го върти, и го суче, докато на изтормозения нещастник му писне да го мъчат и си каже всичко. Без бой. Че то натам понякога отиват работите. Гледаш и си мислиш - малиии, тоя дали нема секи момент да извади отнякъде спринцовка и да забоде отсреща човека със серума на истината. Че да я чуем най-сетне пустата му истина!

image

image

 image

image

image

 image

 image

 image

Звездата на Нова телевизия Георги Коритаров изнудвал боса на „Лукойл" Валентин Златев. Сензационната вест бе потвърдена от сигурни източници в центъра на петролния гигант. Рекетът бил за крупната сума от 3 милиона лева. Златев вече бил сигнализирал в прокуратурата, както в на босовете на Нова тв за действията на известния журналист. 

Драматичната история стартирала преди месец, когато Коритаров успял да се свърже с Валентин Златев по телефона. Шефът на „Лукойл" го приел с охота в офиса си, воден от добронамереност и авторитета на Коритаров пред гражданите.

За изненада тв звездата хвърлил на масата пред Златев план-скица на земеделски земи, общинска собственост в района на Самоков и Боровец. Идеята му била да направи общо дружество със Златев. По добре позната схема за натрупване на капитал бизнесмена щял да стане горд собственик на 100 декара имот в Рила. Коритаров имал особен план - Златев да стане съдружник във фирма, която по-късно да му продаде земите. Екранният партньор на Лора Крумова предвидил чиста печалба за себе си 3 милиона лева, които му се полагали в ролята на посредник. С типичното си чувство за хумор Валентин Златев отвърнал, че на девети септември фабрика не се купува като се има предвид тежката финансова криза, която тропа на вратите на родината ни. След което стиснал ръката на Жоро и го изпратил да си върви.

Коритаров обаче решил да не се отказва от плана, който щял да го направи милионер и продължил да досажда с обаждания по мобилния телефон.

Говори се, че част от разговорите били записани от хора на Златев. Камерите в офиса пък били знаснели посещението, както и факта, че журналистът чертае със собствените си ръце границите на земите в Самоков. 
hotnews.bg

Уволнението на Коритаров става само около месец, след като шведската компания “Модърн таймс груп” (MTG) пое контрола върху Нова телевизия. Новите собственици придобиха 100 процента от компанията "Нова телевизия" от гръцката “Антена груп”. Официално обявената цена на сделката от 620 милиона евро е рекордна за българския медиен пазар.

Водещият на сутрешния блок на Нова телевизия “Здравей, България” Георги Коритаров е освободен от длъжност и напуска телевизията, съобщиха от медията в петък. Това стана известно скоро след като журналистът приключи с воденето на блока сутринта.

Според съобщението поводът за раздялата е “неспазването от страна на водещия на принципите на журналистическия плурализъм и използването на телевизионния екран за лични цели”. 
http://www.mediapool.bgimage

© снимка: Нова телевизия Георги Коритаров и Лора Крумова



Тагове:   МУ,   Методата,


Гласувай:
0
0



1. iliada - avangardi!!
22.11.2008 00:23
Като че ли коментара е ................. излишен?
цитирай
2. lightone1 - :claps
22.11.2008 09:35
Еее най-сетне тоя "мастит" журналист сдаде багажа!
Накрая си остана все същия левак.
Поздрави!
цитирай
3. avangardi - Илиана, за разлика от Коритаров,
22.11.2008 10:17
аз му давам право на отговор:

Не подписах заповедта
Георги Коритаров, журналист

- Г-н Коритаров, Нова тв съобщи, че напускате "Здравей, България". Посочени са два мотива за това - нарушаване принципите на журналистическия плурализъм и използване на телевизионния екран за лични цели. Споделяте ли тези аргументи?
- Тези аргументи са написани от ръководството на телевизията. Самият аз отказах предложението да бъда автор на текста, за да изглежда приемлив. Отказах също така да се подпиша в заповедта за уволнение и я определих като произвол. По тази причина подпис положи Силва Зурлева, а като свидетел на отказа ми се подписа нейната секретарка. Това, разбира се, беше символичен акт, който е единствената форма да изразя отношението си към случилото се. За мен събитието е пряка функция от публикация в жълтата преса. Това е доказателство, че тъкмо тази жълта зона в информацията понякога е най-влиятелна.
- Т.е. не отказвате да признаете, че сте използвал телевизионния екран за лични цели?
- Категорично отричам да съм използвал телевизията за лични цели - освен за една и тя е предаването да става все по-гледано, а заедно с това да нараства и личният ми авторитет. Плурализмът в моята професия е бил водещ принцип и няма смисъл да го доказвам.
- С какво ще се занимавате сега и какви са прогнозите ви за развитието на предаването "Здравей, България" в бъдеще?
- Не мога да направя такава прогноза, а с какво ще се занимавам, тепърва ще реша. Но както казах на няколко пъти, дължа извинение на германския журналист Юрген Рот. Професионалната ми съдба доказа правотата на неговата книга, въпреки че моето интервю с него до голяма степен даде повод на много хора да се чувстват реабилитирани. Те не го заслужават.
- Загатвате причината за уволнението?
- Логиката е категорична и тя личи от пръв поглед, когато събитията бъдат обвързани едно след друго. Напуснах медията след предаване, което беше право на отговор на информатор на Юрген Рот след интервюто ми с германския журналист.
(Пред Фокус)

---------------------------------
По мои спомени от близкото минало, той отричаше да е работил и за ДС под името Алберт.
А после се изправи пред екрана, надълго и нашироко обясняваше, извиняваше се, че не е знаел да е вербуван.
Блаженни са вярващите!?

Преди няколко години стана ясно, че Георги Коритаров има досие като сътрудник на Държавна сигурност. Коритаров първоначално отрича, но след като през май 2006 г. е обявено публично, че наистина е бил сътрудник на ДС, си признава, че е сътрудничил на Шесто управление на ДС в продължение на 10 години. Той твърди, че службите са го принудили с шантаж да работи за тях, след като са го хванали, че е използвал фалшив документ, за да се освободи от военна служба.
Коритаров се занимава с журналистика от създаването на вестник „Демокрация“, където работи като парламентарен репортер. По-късно работи за кратко във вестниците „Демокрация 91“ и „Континент“. От 1992 г. е в радио “Свободна Европа”, където първо е политически репортер, а по-късно става водещ на няколко предавания. През 2003 г. Коритаров е водещ на аналитичния преглед на печата „Блиц“, съвместно издание на радио „Свободна Европа“ и телевизия Би Ти Ви в рамките на сутрешния блок „Тази сутрин“. В началото на 2004 г. обаче предаването спира, тъй като договорът за него изтича и не е подновен. От началото на 2005 г. Коритаров е в “Нова телевизия” и радио „Нова Европа“. По “Нова телевизия” той води половинчасово токшоу, наречено “Коритаров Live”, което първоначално се излъчва късно вечерта, а по-късно става част от сутрешния блок на “Нова телевизия” “Здравей, България”.


цитирай
4. avangardi - Бойко до Коритаров: Златев ми се разсърди
22.11.2008 11:05
21.11.2008 21:38

Скандалът около уволнението на Георги Коритаров от Нова телевизия стана повод за осветляване на приятелските отношения на журналиста със столичния кмет Бойко Борисов, които досега не бяха обсъждани в публичното пространство.

Това, което се случи, е всъщност шантаж заради излъченото предаване с жената, която се идентифицира като информатор на Юрген Рот, заяви в интервю за Канал 3 уволненият журналист.

Dnes.bg припомня, че на 14 ноември тази година в сутрешния блок на Нова телевизия Коритаров проведе разговор със Светла Василева, представена като „информатор на германския разследващ журналист Юрген Рот“. Тогава Василева заяви: „Град Правец е частен град на фамилията Златеви“.

Ден след излъчването на интервюто Коритаров получава SMS от Бойко Борисов, в който пише: „Валентин Златев ми се разсърди“.

„Няма защо да се сърди на теб, защото не си ми редактор“- това бил отговорът на журналиста, който той сподели пред Канал 3.

С Валентин Златев се познаваме от компании на генерал Бойко Борисов, с когото сме били в близки отношения. Познавам Валентин Златев от тази среда и съм бил в отношения на добър познат с него, заяви Коритаров и дори стигна още по-далеч в признанията си:

Аз съм бил в кабинета на Валентин Златев многократно като при добър познат и като при приятел на генерал Борисов...

Днес казах на господин Борисов нещо, което ми се струва, че е важно. Казах му го по телефона. Казах му, че твърде е възможно ГЕРБ да загуби изборите, но ако ГЕРБ все пак спечели тези избори, които предстоят, това според мен би било изключително опасно за България, тъй като по този начин зад победата на ГЕРБ ще се легитимират интереси, които са недостатъчно ясни. Иначе наистина искрено съжалявам за това, че съм си и помислил, че с тези хора може да се стои на една маса, разкая се Коритаров.

По-рано в петък стана ясно, че Валентин Златев е изпратил писмо до Нова телевизия, в което има оплакване срещу журналиста.

Това е един много неприятен случай. Подробности за него в едно писмо сме изпратили до Нова телевизия. Считаме, че уволнението до голяма степен е в резултат на нашето настояване, за което благодарим на ръководството на Нова телевизия и считаме, че Георги Коритаров не е представителна извадка на българската журналистика.

Това заяви за агенция „Фокус“ Диана Дамянова, собственик на агенция D&D, която отговаря за връзките с обществеността на Валетин Златев (шефа на „Лукойл”).

Ние разказваме в писмото, че той предложи на Златев една сделка, която меко казано е нечиста и незаконна, разбира се - Златев му отказа. Това напрегна техните отношения и той започна да отправя от ефир покани към Златев в стил – да му вдигне телефона, заяви Дамянова.

Писмото съдържа твърдения за изнудване от моя страна за 3 милиона. Искам да подчертая, че аз не съм в позиция да изнудвам човек като Валентин Златев, още повече за 3 милиона. Искам да подчертая, че с досегашното ми уважение към Бойко Борисов и представата ми за приятелство, никога не бих си позволил тъкмо заради неговия авторитет да изнудвам някого за подобна сума пари, за когото знам, че е негов приятел, заяви от своя страна Георги Коритаров.

Преди признанията на уволнения журналист в ефира на Канал 3 Силва Зурлева (главен консултант на Модерн Таймс Груп в България, а също и на борда на директорите на Нова Телевизия) разви тезата, че Коритаров е отишъл при Златев като пратеник на Цветелин Кънчев.

http://www.dnes.bg/article.php?id=61313
цитирай
5. voinov50 - Да...такива ми ти работи...
22.11.2008 15:47
Честит ти първи сняг!
И повече усмивки...
цитирай
6. avangardi - voinov50, работите се оказват все такива ...
22.11.2008 20:51
едни миризливи.
Ще хванат ли журналист с белязани пари?

Колко са още като Коритаров? Този род журналисти и предавания не са много на брой. Натрапващото се присъствие в телевизионните студия на едни и същи фигури може да се тълкува като платено сътрудничество на телевизионни водещи с определени политици или бизнесмени. Натрапващото се присъствие във вестниците на някои политици или бизнесмени и отношението към тях също прави впечатление.
Журналистите не са нещо различно от хората с други професии. Както има корумпирани лекари или учители, така има и корумпирани журналисти. Дори професионалната среда на журналистите е много повече пресечна точка на корупцията, отколкото другаде.



Георги Коритаров с Волен Сидеров на рождения му ден на 20 април т. г. в ресторант “България”. Снимка: БулфотоВ това отношение журналистите, които взимат пари, се делят на две групи. Когато някой от тях работи за заплата или по договор и взима пари зад гърба на издателя си, той прави същото, което един корумпиран лекар или полицай. Един лекар, примерно, взима пари на ръка, за да извърши нещо, за което му се плаща. Един журналист в подобен случай взима пари, за да направи рекламна публикация, пиар интервю или статия, или да очерни някого. Това става без знанието на работодателя – вестник или телевизия. (Коритаров формално спада към тази категория, но той не е толкова елементарен. Той не иска пари на ръка, той прави бизнес-предложения).

За разлика от този род журналисти, има вестници или медии, в които самите издатели се занимават с подобен род печалбарство и рекет. Те атакуват някой политик, бизнесмен, компания, докато си платят. Нареждат на редакторите и журналистите, и започва “гърбене”. В случая плащането е съвсем официално – с фактура и рекламен договор. Понякога съответният журналист, който е “гърбил” съответната личност, може да получи някоя комисиона за реклама, но основното прибира издателя. Повечето вестници у нас, освен с пари от сивия сектор, се издържат по този начин.
В големи издания обаче, чиито издатели не се ангажират с подобна “политика” и рекет, тези възможности са оставени в ръцете на шефовете на съответното издание. Например германският издател на “Труд” и “24 часа” нееднократно е декларирал, че не се меси в редакционната политика. По съдържанието на двата вестника може да се съди, че това е точно така. Но много публикации оставят съмнения, че не са от “чисто сърце” (в e-vestnik неведнъж е писано по темата, виж тук и тук).

Може би наближава денят, когато ще заловят журналист с белязани пари, така както са залавяли лекари и др. Но той ще е дребна риба. Големите риби не влизат в мрежата.
Уволнението на Коритаров е един положителен акт, доколкото пресича опитите на журналисти да рекетират и да превръщат професионалните си ангажименти в печалбарство и бизнес.
Има обаче един въпрос – защо Коритаров не беше уволнен още преди години, когато стана ясно, че е бил активен сътрудник на бившата ДС, автор на доста противни доноси за свои колеги? Години наред в предаването му се разискваше темата за службите и интригите в МВР, вървяха едно след друго предавания, които са определяни като манипулативни и т. н. Симптоми и съмнения за мотивите за професионалната му дейност е имало отдавна, но собственикът на телевизията реагира чак на оплакване от Валентин Златев.
Има и още един въпрос – ще се уплаши ли някой от това уволнение?
http://e-vestnik.bg/5069

Честит пръви сняг и да ти е бяло, чисто на душата!
(в Стара Загора валя само дъжд)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: avangardi
Категория: Изкуство
Прочетен: 5334570
Постинги: 1781
Коментари: 9590
Гласове: 66692
Календар
«  Юли, 2018  
ПВСЧПСН
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031