Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.09.2009 17:10 - Трагедия - Туристически кораб с българи на борда потъна в Охридското езеро
Автор: avangardi Категория: Новини   
Прочетен: 3048 Коментари: 13 Гласове:
8

Последна промяна: 05.09.2009 17:16


Туристически кораб потъна в Охридското езеро, 18 души загинаха

image

Автор: Inpress.com.mk/Предоставена: Агенция "Фокус"

05.09.2009 / 13:42

На кораба пътували поне 50 българи, вероятно загиналите наши сънародници са 17




Гласувай:
8



1. katan - Трагедия!
05.09.2009 17:40
Трагедия!
цитирай
2. avangardi - Отново с негодни транспортни превози се правят
05.09.2009 17:43
пари от туризма...
цитирай
3. iseto - :(
05.09.2009 21:09
Още един празник полят със сълзи :(
Какъв е смисълът от това, че в България сега били спрени 220 автобуса, заради неизправности след като пак ще се появи някой уж изряден и ще стане поредната трагедия.
А този кораб на възрастта на баба ми кой глупак е позволил да се използва за туристически кораб?!
Отново трагедия, отново ден на траур, отново земята ще бъде полята със сълзи .....
цитирай
4. iliada3 - Ужасно е!
05.09.2009 22:45
Още почернени къщи ,още скръб ,още болка..........
цитирай
5. fishbone - Нещо стршно!
06.09.2009 01:24
Нещо стршно!
цитирай
6. avangardi - Гемията убиец плава от кралско време
06.09.2009 07:12
iseto написа:
Още един празник полят със сълзи :(
Какъв е смисълът от това, че в България сега били спрени 220 автобуса, заради неизправности след като пак ще се появи някой уж изряден и ще стане поредната трагедия.
А този кораб на възрастта на баба ми кой глупак е позволил да се използва за туристически кораб?!
Отново трагедия, отново ден на траур, отново земята ще бъде полята със сълзи .....



85-годишният граничен катер се уредил със сертификат през май


Корабът ковчег, който погуби 15 българи, е на цели 85 години, съобщи агенция "Макфакс". "Илинден" е произведен през 1924 г. в германския град Регенсбург. Той е бил на въоръжение във военноморския флот на Сръбско-хърватско-словенското кралство. През Втората световна война е бил използван като граничен катер. След като бил пенсиониран от военния флот, ветеранът бил продаден на частници.
Преди 20 години лодката била извадена от употреба. Стар и ръждясал, "Илинден" дълго време стоял неупотребяван заедно с още няколко кораба. След като в Охридското езеро започнали да плуват "Галеб" и "Македония", дошъл ред и на "Илинден".
Вехтото корито било ремонтирано и пригодено за плаване до Свети Наум и по-кратки дестинации. Негов собственик е Димитър Филески, а в събота капитан на борда е бил 23-годишният му син Сотир. Гемията била износена и с много тънка обшивка, разказват в Охрид. Съвсем по балкански обаче документацията му била изправна. "Илинден" получил едногодишен сертификат за плаване, издаден на 29 май 2009 г. Македонското правителство има сключен договор за технически надзор на плавателните съдове с германската компания "Лойд". Лодката имала разрешение да превозва максимум 45 пътници, но редовно качвала поне 20-30 повече. "Белята рано или късно щеше да стане. Тези, които пуснаха това корито на вода и печелеха пари от него, си сложиха грях на душата", заяви пред репортерите на "Стандарт" възрастен рибар от Охрид.

ЖЕРТВИТЕ

Георги Метанов
Куна Маджарова
Тодор Стаменов
Невенка Николова
Славка Иванова
Бинка Гушанова
Мария Димитрова
Нонко Маджаров
Гина Георгиева
Павел Павлов
Лушка Георгиева
Имената на четирима от загиналите до късно снощи не бяха известни.

Мир на праха им!
цитирай
7. avangardi - Илиана, празниците ни често остават почернени...
06.09.2009 07:15
iliada3 написа:
Ужасно е! Още почернени къщи ,още скръб ,още болка..........

ЧЕРНА ХРОНИКА

28 май 2009 г. - 16 души загинаха, след като автобус се преобърна край връх Бакаджик към 9 часа сутринта. На Спасовден там се провежда традиционен тракийски събор. Предполага се, че катастрофата е предизвикана от техническа неизправност на спирачките на автобуса "Чавдар".
28 февруари 2008 г. - във влака София-Кардам възниква пожар, при който загинаха 9 пътници. Огънят избухна около 23,40 часа във втория кушет вагон на влак номер 2637 и бързо се разрасна към съседния спален вагон. Пътуващите в спалния вагон са 27 човека, в кушет-вагона 35, а в целия влак 150. В пожара като факли изгарят 9 пътници, намиращи се в кушет-вагона, сред които и директорът на Националния археологически институт с музей Рашо Рашев. Обгорелите до неузнаваемост тела на деветте жертви са идентифицирани няколко дни по-късно.
7 декември 2006 г. - при тежка катастрофа между камион и автобус на моста близо до град Бяла загиват 18 души, а са ранени още 11. Участъкът е част от магистрален път София-Русе. Там минават много тирове. Катастрофата между автобуса и камиона става около 17,15 часа на моста на Кольо Фичето. Автобус от градския транспорт, пътуващ от град Бяла към гара Бяла, е настигнат от камион, превозващ жито. При катастрофата и двата автомобила падат в река Янтра, като автобусът пада по таван. Автобусът е пълен с пътници, тъй като това е единствената градска линия. Голяма част от хората, които живеят в района на железопътната гара, работят в Бяла.
На 4 април 2004 г. (Цветница) загиват 12 деца в придошлите води на река ЛИМ. Към 22 ч български автобус пада в 40-метров каньон на границата между Сърбия и Черна гора. Катастрофата става на хлъзгав път между Приеполе и Биело поле. В автобуса пътуват 41 ученици от 12 до 19 години от СОУ "Николай Катранов" в Свищов. С тях са 7 преподаватели, екскурзовод и 2-ма шофьори.
13 февруари 2004 г. - товарният кораб "Хера", плаващ под камбоджански флаг, потъва в Черно море, на 14 км от Босфора. Трагедията става около 12,30 ч при силна буря. "Хера" превозва въглища от Украйна за турското пристанище Измит. На борда на кораба има 21 души екипаж - 19 българи и двама украинци. По информация от кораби, които са наблизо по време на инцидента, "Хера" е потънал за няколко минути. Няма оцелели членове на екипажа.
27 декември 2003 г. - първи базов военен лагер "Индия" в Кербала е атакуван. Кола цистерна пробива загражденията и се взривява. В експлозията загиват петима български рейнджъри - командир на рота сержант Георги Качорин, младши сержант Антон Петров, командир на отделение, старши сержант Иван Инджов, редник Свилен Киров - мерач, старши лейтенант Николай Саръев. Други 27 души от нашия контингент са ранени и са настанени в болница.
21 декември 2001 г. - В 18,30 ч около 600 деца напират да влязат в дискотека "Индиго". След минути вратите внезапно се отварят под напора на тълпата. 24 деца са смачкани, 7 от тях умират от задушаване. Едно от децата издъхва на място, четири - по-късно в "Пирогов", и две - в Първа градска болница.
6 януари 1996 г. (Богоявление) - край Елхово се скъсва въжен мост над Тунджа и в ледените й води падат десетки хора. Загиват девет души.
12 декември 1990 г. - в придошлите води на р. Върбица, Момчилград, загиват 10 военнослужещи от поделение 36050. Водната стихия помита 7 тежки машини от полка на Иван Кабакчиев. В ледените води изчезват млади хора, най-младият е на 18, а най-възрастният - на 26 години.

Мир на праха им!
цитирай
8. avangardi - Траур отмени Съединението - Понеделник ще бъде ден на национален траур.
06.09.2009 07:23
fishbone написа:
Нещо страшно!

Една от най-малките общини в Софийско - Антон, даде най-много жертви при трагедията с потъналия кораб в Охридското езеро. През целия ден в селото напрегнато очакваха информация за близките и роднините си. Първият официален списък на жертвите, излязъл след 18,30 часа, показа, че от идентифицираните към този момент 8 са антончани. Това са Георги Метанов, Куна Маджарова, Тодор Стаменов, Славка Иванова, Мария Димитрова, Нонко Маджаров, Гина Георгиева и Лушка Георгиева. Куна и Нонко бяха съпрузи. Тръгнаха на тази екскурзия заедно, канеха ме и мен да отида, плачеше на площада в селото приятелката им Мария Арсова. В дома на дъщерята на възрастното семейство нямаше никой след трагедията. Дете сираче пък остави след себе си Мария Димитрова. Жената е 35-годишна, съвсем млада, заяви потъналият в скръб кмет на Антон Стоян Гарчев. С две мънички деца е и Лушка Георгиева. От кметството допълниха, че хлапетата са пътували с майка си на фаталната екскурзия, но въпреки това са оцелели. Местните хора разказаха, че фирмата организатор на черното пътуване "Клюнчев" ЕООД записвала кандидатите и в местния пенсионерски клуб. Цената бе 150 лева, на повечето хора им се видя прилично, разказаха местните. Възрастните хора решили, че парите са малко, и с охота дали левчетата от пенсията за разходката до Македония. Минути след обявяването на черния списък над общината в селото падна черен флаг. Кметът беше категоричен, че ще бъде обявен тридневен траур. По наша информация 16-17 души от Антон са заминали. Поне половината ще се върнат в ковчег, каза още кметът.
цитирай
9. yuliya2006 - МЪКА ЗА ВСИЧКИ, КОЙТО ЗАГИНАХА В ...
06.09.2009 10:24
МЪКА ЗА ВСИЧКИ, КОЙТО ЗАГИНАХА В ТАЗИ ТРАГЕДИЯ!
цитирай
10. hel - Трагедия, пак пред празник!
06.09.2009 11:31
Мир на праха им!

Бога да ни пази и да спре тези ужаси!
цитирай
11. georgiev - Поклон пред светлата памет на за...
06.09.2009 22:02
Поклон пред светлата памет на загиналите! Господ да се смили над душите им.
цитирай
12. avangardi - Първоначалната информация е с неточности за фирмата организатор на трагичната злополука!!!
08.09.2009 18:46
Поправка с новата информация, по молба на администратора на блога:

Фантоми пратили българите в Охрид
септември 7, 2009
Фирмите, които са отвели злополучната българска група до Охрид, се оказаха абсолютен фантом. Автобусът, откарал българите в Македония, е нает от софийската фирма “ЕТ Алберт”, тя пък сключила договор с шефката на фирмата “Клюнчев Б” ООД Боряна Георгиева, която е съдружничка на Иван Клюнчев, който пък е собственик на 6-7 фирми, показва справка във фирмените регистри.

Счетоводителят на Юсуф Солаков, който се води собственик на автобуса, заяви в интервю пред “Всеки ден”, че превозното средство е отдадено под наем на софийската фирма ЕТ “Алберт”. Справка във фирмените регистри показва, че с подобни имена в София са регистрирани пет фирми, които обаче се занимават най-вече с търговия и нямат нищо общо с туристическа дейност.

Според официалната информация организатор на екскурзията е туроператорът “Фара тур”, собственост на фирмата “Солак тур”. Двете дружества са регистрирани на името на Юсуф Солаков и Айше Солакова.

Зам.-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов също потвърди информацията за фирмите. И трите фирми, организатори на пътуването- “Солак тур”, “Клюнчев” и “Фара тур”, не са имали регистрация за туроператор, заяви той пред “Всеки ден”. Той обясни връзката между фирмите така: “Клюнчев” ги транспортира, а автобусът е на “Солак тур”. Солаков и жена му държат третата фирма “Фара тур”. “Всеки ден” се свърза на един от мобилните телефони на Солаков, на който обаче се обади счетоводителката му, която обясни, че при тях всичко е точно и не се притеснява от проверката.

На посочените от фирмите на Иван Клюнчев телефони пък никой не се обажда през целия преди обяд днес. Според последна информация и от там вече са иззети документи и е започнала проверка.

Има съмнения, че и корабът “Илинден” не е с редовни документи, а най-вероятно преминатият технически преглед на 29 май 2009 година е фалшифициран. Това мнение изказа и министърът, отговарящ за българите в чужбина Божидар Димитров. Според него най-вероятно документите от корабния регистър на “Лойд” на произведения през 1924 година в Германия кораб, са фалшифицирани.

Според Иво Маринов не са били сключени договори с пътуващите, нито пък са имали задължителната медицинска застраховка. “Хората сами са си купили билетите за корабчето в Охрид. Желаещите за пътуването са били привлечени от ниската цена на екскурзията- 150 лева за 2 нощувки, полупансион и тържествена вечеря”, допълни Маринов.

При доказване на всички нарушения, фирмите ще бъдат санкционирани с 30 000 лева за това, че не са регистрирани и ще бъдат закрити, каза още зам.-министърът.

Вадят “Илинден” в сряда

Изваждането на кораба “Илинден” от водите на Охридското езеро по всяка вероятност ще бъде отложено за сряда, съобщава македонската агенция Макфакс. До отлагането се е стигнало по инициатива на експертите от Хърватия, които днес заедно с колегите си от България и Македония ще направят повторни подводни снимки.

Днес ще бъдат заснети още 16 точки от корпуса на “Илинден”, като тези допълнителни снимки ще са нужни за изготвяне на окончателната експертиза, която да даде яснота за причините за потъването.

Корабът се намира на дълбочина около 6-7 метра и по настояване на разследващите органи от България е трябвало да бъде изваден днес. Операцията обаче е отложена поради влошените метеорологични условия в района.

Засега не се съобщава за техниката на за вадене на “Илинден”, посочва Макфакс. Според агенцията с изваждането на кораба ще се заемат специалистите от Хърватия, тъй като имали най-голям опит в подобни операции. Медиите в Македония информират още, че една от възможностите за изваждането на кораба е посредством балони, които да ги издигнат на повърхността на Охридското езеро. Тази техника била и най-прецизна, тъй като нямало да заличи следите от потъването. Другият вариант е “Илинден” да бъде изваден с помощта на други плавателни съдове, снабдени с подемна техника.

Освен времето, което не позволява изваждането на кораба, причина за забавянето са и направените до момента подводни снимки. Според македонският телевизионен канал А1 кадрите от подводните снимки са размазани и те не са годни за изготвянето на експертиза.

Повторният подводен оглед на потъналия кораб започна в 12 часа. Вчера беше извършен детайлен анализ на филмирания подводен оглед на кораба, при който се констатира, че корпусът няма конструктивни нарушения. Валът е здрав от двигателя до винта. Винтът се е въртял до съприкосновение с дъното, за което свидителства и загребната следа в пясъка. По време на анализа е установено скъсано дясно въже за управление на перото, което е основен елемент за управление на кораба. Перото е отклонено на около 20 градуса наляво. Този факт изглежда нелогичен и е във фокуса на разследващите.

Подобно изкривяване би отвело „Илинден” към плитчините до брега. За да се избегнат спекулации и потвърдят разкритията от вчера, по предложение на македонските експерти, ще се извърши повторен подводен оглед.
Разследващата група на българското транспортно ведомство, с ръководител Атанас Костов, която включва специалисти по разследване на транспортни инциденти, получава пълна подкрепа и съдействие от македонското правителство, местната власт, председателя на Градския съд, зам.-главния съдия и от ръководителя на специалното звено на полицията, които участват в разследването.
Източник: vsekiden.com

цитирай
13. avangardi - 50 000 лв. глоба за туроператор менте
08.09.2009 18:48
08 септември 2009 / News.dir.bg

Министерството на икономиката, енергетиката и туризма обмисля да предложи на парламента да бъдат повишени санкциите за компаниите, които извършват нерегламентирана туроператорска и турагентска дейност, каза заместник-министър Иво Маринов, цитиран от БТА.
В отговор на въпрос той посочи, че санкцията може да бъде повишена от сегашните 30 000 лева на около 50 000 лева. Министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков каза, че става дума за административна санкция на фирми, извършващи туроператорска дейност, без да бъдат надлежно регистрирани.
След трагичния инцидент с потъналия кораб "Илинден" в Охридското езеро, при който загинаха 15 българи, стана ясно че организатор на екскурзията е фирма, която не отговаря на изискването на закона да има лиценз за туроператор. Същото важи и за фирмата, осъществила транспорта на българите до Македония.
Друго предложение на министерството е да се разкрие специална дирекция за контрол на туристическите услуги към Комисията за защита на потребителите. Предстои и прецизиране на изискванията към фирмите, които извършват туроператорска и агентска дейност. Ще бъде направена и кампания за разясняване на правата на потребителите.
Заместник-министър Маринов каза, че проверката на компаниите, организирали екскурзията до Охрид, все още тече. Събраните материали ще бъдат предадени днес на наблюдаващия следовател от Националната следствена служба за доизясняване на нещата и за съдействие от тяхна страна да бъде намерена Боряна Георгиева, за която всички данни сочат, че е организирала пътуването, добави Маринов.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: avangardi
Категория: Изкуство
Прочетен: 8336380
Постинги: 1980
Коментари: 10405
Гласове: 95889
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930