Ами не проявяваме. Не мога да разбера, как човек написал 300 страници роман, не може да напише едно нормално писмо. Да кажем, че се притесняват ужасно и може да се преглътне първото писмо, но с повечето от тях и по нататъшната кореспонденция е ужасна. Няма шанс такъв човек да пробие като автор, дори и да е написал добър текст.
Затова и организирахме този конкурс - всеки автор ще има възможност на няколко страници /до 4/ да представи книгата си и да убеди журито и най-вече читателите, че неговата идея за книга е тази, която трябва да се реализира.Постоянно слушам оплаквания как всеки имал по една, две, три готови за издаване книги. По разни други сайтове бяха направили и списъци...
Сега ви даваме трибуна да реализирате мечтата си. Но мечтите искат много труд, Ако вие не се потрудите, ако самите вие не вярвате в тази книга и нямате сила да я представите публично, как очаквате другите да ви повярват?
Този конкурс има две основни цели - да ви накара да се почувствате автори и да можете да представяте добре творчеството си, и разбира се основата цел - да намерите издател за книгите си.
Всеки автор всеки автор ще има възможност на няколко страници /до 4/ да представи книгата си и да убеди журито и най-вече читателите, че неговата идея за книга е тази, която трябва да се реализира.
Всички текстове ще бъдат публикувани в Буквите и в съответната страница във Фейсбук.
Всеки автор може да пусне до три проекта за книги.
Опишете защо трябва да се издаде тази книга, какво казвате на читателите с нея, сложете части от произведения, изобщо създайте един рекламен текст, който да привлече читателите.
Защото в този конкурс победителите ще се излъчат единствено от публиката. Имате пълното право да рекламирате текста си навсякъде, да го коментирате непрестанно, да отговаряте на въпроси на читателите и прочие важни неща, за да разберат всички за вашата книга.
Текстовете изпращайте на адрес konkurs@knigite.bg
Краен срок: 14 ноември 2010
Победителите ще бъдат обявени на Коледния панаир на книгата.
Награди: Първите три книги, събрали най-много гласове, ще бъдат издадени от Фондация „Буквите".
Всички текстове и дискусиите към тях ще бъдат представени на водещите издателства в България
"Хумористични строфи" - нов ко...
Конкурс: остават още три дни и половина....
Поздрави! :)))
Поздрави! :)))
Но не ниизпращайте текстове за книга, както вече почнаха. Пратете текст, който обяснява какво искате да бъде издадено и защо. С една дума - рекламирайте се.
07.09.2010 16:04
Ако наистина искате да публикувате най-доброто, просто прочетете каквото ви се предлага. Обикновено още от началото личи класата на творбата. И вършете тази работа дискретно.
07.09.2010 16:07
Идеята на конкурса е авторите да се научат да си представят книгите.
Колкото и странно да изглежда - нито те могат да го правят, нито някой ще го направи вместо тях.
Една разходка до Хеликон и Пингвините ще ви покаже добре, че се продават не най-добрите автори, а тези които успяват да се шуми около името им.
Казвал съм го нелколкратно - продажбата на книгите на български автори /а и не само на български - Бегбеде не е върха на сладоледа, но е невероятно актрактивен/ до голяма степен зависи от личността на автора и умението му да привлича прожекторите в/у себе си.
Отминаха годините където хубавата книга сама се продаваше, а автора си стоеше някъде на тавана и си драскаше тихо. В момента нещата опират до скандална реклама, постоянен контакт с читателите и много други неща.
П.С. Всъщност участието в конкурса е въпрос на личен избор.
- Иска ми се един ден и аз като вас да стана автор на бестселър -заяви журналистката.
Бях видял няколко от статиите, които беше писала за вестника, и бях впечатлен. Имаше ясен стил и успяваше да привлече интереса на читателите.
- Имате страхотен стил – отвърнах аз. – Какво ви пречи да постигнете мечтата си?
- Творбите ми не стигат доникъде – промълви тя. – Всички казват, че романите ми са превъзходни, но нищо не се случва. Затова продължавам да работя за вестника. Така поне имам с какво да си плащам сметките. Вие имате ли някакво предложение?
- Да, имам – отговорих бодро аз. – Един приятел в Сингапур има школа, където учи хората как да продават. Води курсове на тази тема за много от водещите корпорации тук. Мисля, че ако се запишете в някой от тях, това ще допринесе много за кариерата ви. Репортерката настръхна.
- Да не искате да кажете, че трябва да се уча как да продавам? -Кимнах. – Не говорите сериозно, нали? Кимнах отново.
- Какво лошо има в това? – нещо я беше обидило и вече съжалявам че изобщо заговорих на тази тема. Бях опитал да помогна, а сега се налагаше да защитавам предложението си.
- Аз съм магистър по английска литература. Защо да ходя на училище, за да се обучавам за продавачка? Аз съм професионалистка. Изучих тази професия, за да не трябва да бъда продавачка. Мразя търговците. Единственото, което ги интересува, са парите. Защо тогава да се уча да продавам, кажете ми?
И започна да прибира разпалено вещите си в дипломатическото куфарче. Интервюто беше приключило.
На масичката за кафе лежеше един от по-ранните ми бестселъри. Взех го заедно със записките, които бе нахвърляла в бележника си.
- Виждате ли това? – посочих аз към записките. Тя сведе объркано очи към тях и промълви неразбиращо “Да”. Посочих отново към бележника й. Там пишеше: “Робърт Кийосаки, автор на бестселъри”.
- Тук пише “най-добре продаван автор”, а не “най-добре пишещ автор”.
Очите й се разшириха веднага.
- Аз съм ужасен писател. Вие сте превъзходна писателка. Имате магистърска степен. Съберете двете и ще се получи “най-добре продаван” и “най-добре пишещ автор”.
Погледът й пламна гневно.
-Никога няма да сляза толкова ниско, че да почна да се уча как да продавам. Не е работа на хора като вас да пишат. Аз съм професионално обучен писател, а вие сте продавач. Не е справедливо.
Прибра останалите си записки и побърза да излезе през голямата стъклена врата.
Поне на другия ден за мен излезе справедлива и ласкава статия.
Това е шанс!!! А и много повече.
Интересно е! Може би ще опитам. Но дори да не опитам - прекрасно е като замисъл.
Успех с резултатите от конкурса: продаваеми и четени книги на български език.
Нека не забравяме това. Редът в главите на писателите, е доста различен по подредба.
Иначе идеята е прекрасна. Всички ние, имаме желанието да се представяме прекрасно. Не случайно ни е заложено да слагаме маски, не една, а четири, дори и това да ви звучи несправедливо - такива сме си хората.
Не случайно има професия ПиАр.
Пожелавам УСПЕХ НА ВСИЧКИ ПИСАТЕЛИ, които досега не са успели да се представят по най-добрия начин.
Имаше теория, че името Шекспир - е име на издател!
Нека не забравяме това. Редът в главите на писателите, е доста различен по подредба.
Иначе идеята е прекрасна. Всички ние, имаме желанието да се представяме прекрасно. Не случайно ни е заложено да слагаме маски, не една, а четири, дори и това да ви звучи несправедливо - такива сме си хората.
Не случайно има професия ПиАр.
Пожелавам УСПЕХ НА ВСИЧКИ ПИСАТЕЛИ, които досега не са успели да се представят по най-добрия начин.
Имаше теория, че името Шекспир - е име на издател!
и в момента готвя още две. Това са митилогии, сравними с тая, че скромността красяла човека.
И да са били верни някога, в момента са даже вредни.
12.09.2010 10:48
15.09.2010 17:20
17.09.2010 16:58
Нещо такова, само, че темата за края на света е изчерпана.
Ще трябва да се задоволят с мизерия, лични драми и мъчителни, страстоубиващи описания на полови актове...
17.09.2010 17:06
31.10.2010 11:13
Иначе смятам, че идеята е страхотна. успех на всички, които смятат да участват! Пък може и аз да се пробвам.
имам една идея, която може би ще е приложима за бъдещи конкурси :) Може да се направят календарчета и разделители за книги, които да рекламират конкурса и да се оставят в книжарниците. Хората, на които им е интересно, сами ще си вземат от съответните рекламни материали и ще гласуват на сайта. Така 1. ще се разбере коя книга е най-харесвана от по-голямо количество хора/гласове 2. ще гласуват хора, които се интересуват от книги 3. вашият сайт ще стане популярен покрай рекламата.
Забелязах, че подобни рекламни календарчета и разделители има за чуждестранни книги. Единственият въпрос, който остава, е дали това изисква много средства от страна на организаторите на състезанието... Но не ми изглежда като много скъпа реклама. Все пак, в краен случай може да се сложи малка входна такса за участниците в конкурса, и тези пари да се използват за рекламата.
надявам се да съм била полезна :)
А относно календарчетата и разделителите - може заглавието изписано върху тях да бъде ИЗБЕРЕТЕ БЪЛГАРСКАТА КНИГА. Текста в тях би било добре да подчертава 1. че ЧИТАТЕЛИТЕ избират книгата победител (или книгите победители)
2. че става дума за БЪЛГАРСКАТА култура и творчество.
Ето например един текст (просто пример):
ИЗБЕРЕТЕ БЪЛГАРСКАТА КНИГА
www.bukvite.bg
За първи път в България, читателите избират най-добрата НОВА БЪЛГАРСКА КНИГА, която ще бъде издадена. ВИЕ избирате!
или пък (зависи колко текст ще може да се побере): Помогнете на БЪЛГАРСКОТО творчество, гласувайте, за да се превърнат най-интересните според вас произведения в реалност.
Нещо такова... Разбира се, на сайта на буквите също трябва да има подобна реклама, за да се ориентират хората. Може и да обясните, че се гласува през фейсбук и да кажете къде се намира бутона за гласуване, тъй като доста хора ми задаваха подобни въпроси...
Надявам се да не съм била много нахална, като давам подобни идеи. Вие, разбира се, ще ги приложите, само ако ви харесат. Чувствах се длъжна да ги кажа. Все пак, рекламата наистина е важна, за да добие състезанието популярност! Ако случайно съм се натрапила - извинявам се, просто съм Овен :Р
Поздрави!
Изобщо - какъв е варианта чрез подобен вид средства да се гарантира уникалност на гласуването?
За останалото - бутонът за гласуване се намери в края на текста. Когато се изчете един текст, той нормално идва пред погледа.
Всичко останало е, защото се търси бутона, а не се поглежда и текста.
А уникалност на гласуването... И сега не може да се гарантира. Да, не може да се гарантира. Единственият начин за подобна гаранция е да се проследяват IP адресите на компютрите, от които се гласува. Така, от всеки компютър може да се гласува само веднъж.
За бутона - може и така да е, и сигурно е така. Но бутонът не е същината на въпроса...
Но все пак, аз не съм наясно точно какъв успех биха имали календарчетата. Вие можете да прецените дали си струва. Защото аз си представям едно, а в действителност може да е съвсем друго!
Начинът за уникалност е цифровия подпис - а такъв имат малко хора в България.
За конкурса гласуваха над 25 000 души. При среден тираж на български книги около 500 броя 1500 гласа за победителите е добра цифра. Има доста поуки от тоя конкурс - но за тях на награждаването.