Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.06.2008 05:58 - Убиха внука ти, дай 10 бона!
Автор: avangardi Категория: Изкуство   
Прочетен: 412 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 09.06.2008 05:59


Новите телефонни измами: Убиха внука ти, дай 10 бона! Стикери на сметките за GSM предупреждават за фалшиви роднини и полицаи
Ало, господин Петров, обаждаме се от следствието. Съжалявам, че трябва да ви съобщим това, но синът ви е извършил страшно престъпление. Имаме информация, че днес сутринта не е завел своя син на училище. Станал е инцидент в дома им и той е убил внука ви. Следователят, който разследва случая, е склонен да съдейства нещата да се оправят, но иска до края на деня 10 000 лв. Ако сте съгласен, елате с парите на адреса, който ще ви кажем.

image
Бъдете нащрек, когато насред улицата или у дома ви потърси непознат, съветват от полицията
ФОТО "СТАНДАРТ" Това е един от последните случаи на телефонна измама в Бургас. Жертвата е 68-годишен пенсионер, който месец преди обаждането продал семейното си жилище след смъртта на съпругата си. Дядото повярвал на измамниците. Тръгнал да тегли пари, но на излизане от банката синът му се обадил на мобилния телефон, тъй като не го открил в къщата на село. За щастие, съдбата се намесила и дядото успял да спаси парите си. Такъв късмет обаче не са имали над 3500 души от цялата страна, които общо са платили над 100 000 лв. на телефонни измамници от началото на годината. Част от тях са подали сигнали в полицията, след като са били излъгани. Едва 4,5% от измамниците обаче са били разкрити, преди жертвите да платят исканите от тях суми.
Телефонните измами са един от най-популярните начини за бързо забогатяване на престъпниците. Правят го всякакви - от крадци до наемни убийци. Много от тях са роми, които поне седмица наблюдават жертвите си. Търсят разпечатки от телефонни сметки, разпитват съседи и колеги за семейството им.
МВР се бори с този вид престъпност от 1,5 г. Това е и една от основните ни задачи, коментира за "Стандарт" главният секретар на МВР Павлин Димитров. Той изтъкна, че се готвят нови конкретни мерки за превенция на този вид престъпления. Една от идеите е върху всички мобилни и стационарни телефони и сметките да се поставят специални стикери, които да предупреждават за измамите. На лепенките ще има специални картинки и най-вероятно ще се поставят в горния десен ъгъл. Димитров предупреди, че тези измамници променят методите си много бързо. Сега използват номера с убийства и изнасилвания в семейството. Едно зловещо престъпление, което би потресло всеки, и престъпниците веднага се възползват и примамват жертвите. Димитров бе категоричен, че ако такова престъпление стане наистина, полицията никога няма да съобщи на близките по телефона. Още повече да иска пари за съдействие.
Най-много жертви на телефонни измамници има сред пенсионерите. Бандити им искат пари, като се представят за техни близки, които имат нужда от помощ, "тъй като са болни". При тези случаи полицията най-трудно разкрива измамниците, тъй като едва 2% от тези жертви подават сигнали. 
Как ни лъжат
 Най-често измамниците се представят за далечен роднина и молят за пари, тъй като имат "здравен проблем". При тези случаи винаги трябва да проверите дали наистина имате роднина с такова име и след това да говорите лично с него.
 Вторият най-популярен вид измама е катастрофа с близък човек. Измамниците се представят за полицаи или следователи и искат пари, за да спасят близките ви от затвора, тъй като те били виновни за инцидента. При този случай веднага звънете на близките си и поискайте да ги видите.
Трети вид измами са примамливи сделки за бързи пари. При тях трябва да дадете определена сума, а срещу това ви обещават двойна печалба. Не пращайте пари със запис или банков превод, тъй като това е измама.

Използват, че хората са добронамерени
Павлин Димитров
главен секретар на МВР
- Г-н Димитров, телефонните измами са сред престъпленията, който най-много тормозят гражданите. Какви мерки взима МВР?
- Първо бих искал да благодаря на операторите. Сега бях информиран, че те активно помагат срещу този вид престъпност. Разбира се, ние имаме идея за превенция на тези престъпления, свързана с функциите на операторите. Ще се опитаме да въздействаме конкретно върху всеки клиент чрез предупредителни стикери.
- Каква информация ще дават те на хората?
- Идеята е още в проект. Ще използваме психолози и специалисти, които да кажат къде и как да се поставят тези стикери. Те ще предложат и дали да има само картинка, или пък тя да бъде съчетана с надпис. В МВР имаме случаи, в които възрастни хора, след като вече са били предупредени за такива измами, се свързват с близките си и разговарят с тях. Роднините им обясняват, че нищо лошо не им се е случило, успокояват ги, но дядото накрая пак казва: "Не, не, той ни лъже." Просто тревогата на полицията, на всички институции трябва да стигне до хората, които са потенциални жертви на този вид престъпление. За мен превенцията трябва да е много силна, ежедневна. При тези случаи и вие, медиите, много ни помагате. Ние обаче трябва да намерим механизма, с който да противодействаме ежедневно.
- Как въздействат тези престъпници?
- Те използват, че българинът е добронамерен. Особено възрастните дават всичко за своите близки и деца и престъпният свят използва това много ловко. Другото нещо е, че те са много конюнктурни. Изключително бързо се пренастройват като отношение към жертвата си. В последните дни имаме случаи, в които се съобщава за убийства в семейство. А това е нещо зловещо и свързано с последните шумни случаи в София и Разград.

Операторите пуснаха горещи линии
Гореща линия за телефонни измами пусна "ГлоБул". При съмнения абонатите могат да се обаждат на номер 1220. Мярката е във връзка със зачестили случаи на измами. Те се отнасят за обаждания от мними служители, които предлагат купуване на SIM карти, по-ниски цени на апарати или услуги. Мошениците искали и лични данни. В последните месеци телефонните измами зачестиха. Най-вече засегнати са възрастни хора, казаха и от БТК. Нямало обаче оплаквания от абонати на "Вивател". При проблеми хората да търсят информация на горещата линия на БТК 0800100. И в "Мобилтел" няма оплаквания от клиенти, но при съмнения за измами може да се проверява на *88. 


http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=2008-06-09&article=235566


Тагове:   дай,


Гласувай:
0
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: avangardi
Категория: Изкуство
Прочетен: 6391472
Постинги: 1857
Коментари: 10013
Гласове: 79568
Архив
Календар
«  Юни, 2021  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930