Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.02.2009 07:43 - Варненец крие 34 красавици в гаража си
Автор: avangardi Категория: Изкуство   
Прочетен: 5368 Коментари: 3 Гласове:
0

Последна промяна: 08.02.2009 07:48

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Варненец крие 34 красавици в гаража си
image Добромир Радушев
Варненският колекционер Николай Колев-Бижуто, който е известен край морето с дългогодишната си любов към старите автомобили, има колекция от 34 красавици в гаража си. Автоколекционерът №1 на България е роден и живее във Варна. Завършил е Института по международен туризъм, след което дълги години работи в курорта "Златни пясъци". Сега Бижуто е на 58 г., изцяло отдаден на хобито си. "Изкарам ли някой лев, го вкарвам веднага в ламарините", казва с усмивка той. Така е отдавна, като .любовта му към старите автомобили е от детинство.
Първата кола в колекцията на Бижуто е "Фолксваген" костенурка от 1959 г. С приятели купува още две и ги прави в продължение на 2-3 години. Постепенно в гаража му се събират общо 34-те автомобила, някои от които са уникални не само у нас, но и в чужбина. В колекцията му има автомобили "Пежо" от 1968 и от 1970 година, "Форд Капри","Порше Карера", "Мини Купър", "Ситроен" и класиката в автомобилите "Мерцедес", от която марка притежава цели 8 реставрирани модела. Последната му придобивка е "Мерцедес 170", произведен през 1950 година.
Възстановяването му отнема близо 2 години. Сега екипът му работи върху внесения преди новата година "Додж" от 1948 година.
Всички колеги в туристическия бранш и приятели на Николай Колев го познават с прякора му Бижуто. Лепнали му го като малък и така си останал. Сега най-голямото му бижу на четири колела е "Берлие" от 1928 г. 
image Носителят на наградата за най-стар автомобил - “Берлие 944″ от 1928 г.
Колата е единствената в света и често се появява на ретро изложения в страната за да обере всички възможни призове
По време на международния кинофестивал "Любовта е лудост" във Варна пък събира очите на киновеличията. "Открихме я на части в една холандска автоморга и я донесохме във Варна с чували, спомня си Бижуто. Реставрацията й отнела цели 7 години. Чарковете един по един сглобявали двамата инженери Марин Маринов и Младен Вълчев, завършили Техническия университет във Варна. За тях колекционерът казва, че са толкова запалени и влюбени в колите, колкото и той, и нямат равни в занаята. Специалистите започват от шасито, минават през ремонт на мотора, който е само 6 к.с. и завършват с реставрация на купето.
Най-трудно било намирането на оригинални части. За тази кола, която има много дървени детайли, се наложило и изработката им наново от дърводелец.
Прояденият от ръжда карбуратор пък бил отлят по калъп от стария.
Вехти книги от 50-те години на миналия век за устройство на автомобилите също влизат в употреба, разказва запаленият колекционер. Гумите с бели рингове за по-старите коли се правят единствено и по поръчка в чужбина. Всичко става с много упоритост, с голямо търпение и много средства, които оправдават крайната цел - ново бижу в колекцията.
Варненските маниаци на ретро автомобили са членове на ретро клуб "Перла". Със средства им помага бизнесменът Иван Стратиев, брат на починалия преди години собственик на варненската строителна компания БИРС Севдалин Стратиев. Най-възрастният член на клуба е Атанас Ялъмов-Доктора.

И ретро колите участват в конкурси за елегантност Сред членовете на журито, оценяващо старите автомобили в София, бе бившият главен дизайнер на "Мерцедес" - Хералд Лешке [03-10-2008] от Мария Манчева image

Реплика на първата кола на "Мерцедес" от 1886 г. на Автомобилен салон във Франкфурт през 2007 г.

image

Модел "Берлие" 944 от 1928 г. по време на конкурса по елегантност в Македония миналата година.

image

"Бентли Континентал Тайп Ер" по време на събитието в Македония.

image

"Форд А Файтон" от 1928 г. участва в конкурса по елегантност, който се проведе в София на 20 септември.

image

Модели, облечени в ретро костюми, представиха "Ягуар" XK 140 в София.

image

"Кадилак 62 Купе Кабриолет" от 1956 г. на Националната служба за охрана в България. От него в света има произведени само 8300 броя.

image

Бившият автомобил на Тодор Живков "Мерцедес 600 Пулман Ландаулет". Такъв модел е имал и Тито, но за разлика от българския неговият е имал климатик. Снимки Благоя Петровски

01/07 var im = 0;

Когато говорим за красота и стил, едно от най-завладяващите събития, на които можем да присъстваме, е конкурсът за елегантност. Но не мислете, че става въпрос за моден форум или изискан прием. Конкурсът за елегантност е състезание, в което участниците противопоставят качествата на дизайна на своите класически и ретро автомобили, тяхната оригиналност и ниво на реставрация. Това любопитно и атрактивно събитие се различава коренно от традиционните автомобилни изложби и пренася зрителите назад във времето, когато не са съществували съвременните технически постижения. Онова време, в което от огромна важност е било качеството на звука, който автомобилът произвежда, и най-вече начинът, по който изглежда. Конкурсите за елегантност са изключително популярни в Европа и най-вече в САЩ, а от тази година любителите на ретро возилата могат да се насладят на такъв и у нас.
На 20 септември времето на площада пред храм-паметника „Св. Александър Невски” сякаш бе спряло. Под звуците на страстни кубински и латино ритми смаяни минувачи разглеждаха със затаен дъх десетките автомобили, паркирани пред входа на църквата. Едва ли някой би могъл да подмине тази пъстра картина, в която до неповторимия "Берлие" 944 от 1928 година бе спрял могъщият, ярко червен "Форд Мустанг" от 70-те. По някакъв мистериозен начин тази сцена предизвикваше възхищението на всеки, имал късмета да се озове на площада в съботния ден. Във въздуха се долавяше

неопределеното ухание на отминала епоха

а красивите момичета, облечени в костюми, вдъхновени от различни периоди на 20-и век, затвърдиха усещането за пътуване с машината на времето. Тоалетите им, грижливо подбрани, за да се съчетаят с ретро стила на конкурса, бяха дело на млади дизайнери. Изисканата атмосфера се допълваше от специално организирана дегустация на редки вина.
Събитието бе „Grand Hotel Sofia Concours d’Elegance 2008”, първият професионален конкурс за елегантност в България. След първото му успешно издание, проведено в Гевгелия, Македония, организаторите от автомобилен клуб Royal Classic Car Club (RCCC) пренесоха спектакъла в София с намерението това да се превърне в ежегоден конкурс на автоелегантността у нас.
Както е присъщо на всеки такъв форум, колите бяха представени на зрителите и оценени от специално жури, в чийто състав се открояваше името на професор Хералд Лешке, бивш главен дизайнер на "Мерцедес Бенц".
Немският познавач е един от най-уважаваните специалисти в областта на ретро автомобилите и е неизменна част от журито на почти всеки голям конкурс. Задачата му бе изключително трудна, тъй като оценяването на класически автомобили е сложен процес, а критериите често принуждават участниците

да работят по своите „метални красавици” години наред

Основна цел за всеки колекционер е възстановяването на автомобила до неговото първоначално или оригинално състояние. Това означава да се изследва всяка негова част и да се обърне внимание и на най-малките детайли. Не са позволени модификации освен оригиналните, а всеки компонент трябва да отговаря на годината на производство и специфичния модел. Аксесоарите са позволени само ако са дело на производителя и са от съответния период. Но високите критерии не се изчерпват дотук. При представянето автомобилът трябва да е в безупречен вид. Това означава никакви парченца кал, трева или отпадъци от друг тип в грайферите на гумите или по шасито. Именно поради тази причина подобни автомобили рядко напускат частните колекции и музеите и рядко биват карани, освен за краткото разстояние от превозващите ги камиони до изложбите, където са позиционирани внимателно, както подобава на истински произведения на изкуството.
Журито на конкурса в София имаше тежката задача да избира измежду 60 специално селекционирани ретро автомобила, разделени в 6 класа според годината на тяхното производство. Оценяващите останаха приятно изненадани от високото ниво на реставрация и прекарваха часове, взирайки се във всеки изящен компонент на впечатляващите машини. И докато журито измерваше резултатите, за да излъчи победителите в конкурса, площадът се огласяше от рева на 6-, 8- и 12-цилиндровите двигатели на мощните коли, които потегляха на символичен парад на елегантността из централните улици на града, предвождани от едно от най-ексклузивните возила в конкурса - "Мерцедес Бенц 600 Пулман Ландаулет" от 1978 г.
Преди официалната церемония по награждаването модели представиха ретро костюми, проектирани от млади дизайнери в хармония с ретро стила на конкурса. Изисканата атмосфера се допълваше от специално организирана

дегустация на редки вина

представени от известния сомелиер Таньо Шишков.
„Grand Hotel Sofia Concours d’Elegance 2008” достигна своята кулминационна точка при обявяването на призьорите по класове. Първо място в клас 1 - автомобили, произведени в периода до 1930 година, грабна "Берлие" 944 от 1928 г. В следващия клас от периода 1931-1940 бе отличен "Форд V8" от 1937 г. Първа награда при произведените между 1941 и 1950 г. заслужено получи "Триумф 2000 Кабрио". В клас 4 при автомобилите, създадени в периода 1951-1960, победител бе "Мерцедес Бенц 190 SL" от 1957 година. Безспорно 60-те години са времето на "Мерцедес Бенц 300d Аденауер" от 1962 година. Първо място в клас 6, 1971-1980 година, зае един от най-редките и ексклузивни автомобили на конкурса, "Мерцедес Бенц 600 Пулман Ландаулет" от 1978 година, известен като президентския автомобил и единствен в България. Награждаването приключи с връчването на голямата награда Best in Show („Най-добра на шоуто”). Журито бе единодушно и без колебание посочи "Мерцедес Бенц 300d Аденауер".
Първият конкурс на елегантността у нас събра

колекционери и ценители от редица балкански и европейски страни

Сред тях бяха Македония, Гърция, Швеция, Германия и др. Любителите на този род автомобили имат своето специфично отношение към тях. Често в разговор със собственик на "Ягуар XK140 купе" ще доловите гальовното обръщение „момиче” или „дама”, което свидетелства за истинската любов и емоционална привързаност към автомобила. Думите на професор Лешке най-точно описват този феномен: „Обичам старите автомобили. Тези коли имат дух, те носят в себе си свободата на онези години, в които се стараехме да създаваме изящни продукти, огъвахме калниците ръчно и прекарвахме часове, шиейки тапицерията. В този смисъл направата на един автомобил беше истинско изкуство, защото влагахме цялото си сърце и душа в процеса - от първата скица до запалването на двигателя. Щастлив съм, че и в България вече има достойна конкуренция на световните конкурси за елегантност и се надявам хората да оценят красотата на тези прекрасни машини, защото такава е била целта на тяхното сътворяване.”


Дефилето в Пебъл Бийч, Калифорния

Един от най-впечатляващите конкурси за елегантност в света е този в Пебъл Бийч – “Pebble Beach Concours d’Elegance”. Всяка година в една от неделите на август 175 от най-известните колекционерски автомобили в света гастролират на голф игрището в курортното градче Пебъл Бийч. Това е и един от най-оспорваните автомобилни конкурси. Тук не става въпрос за скорост, а за съвършенство. Отличителен белег на конкурса е основният критерий за оценяване - историческата точност. Хиляди хора се стичат всяка година на това емблематично място, за да споделят страстта си към ретро автомобилите.
Тази година конкурсът беше специален, тъй като бе отпразнувана стотната годишнина на "Дженерал мотърс". По този повод бяха подбрани емблематични за компанията модели, сред които се открояваха мощните 16-цилиндрови кадилаци - един от символите на САЩ и популярна в миналото американска мечта. Допълнителен заряд внесе и петдесетата годишнина на "Ферари Спайдър Калифорния" (Ferrari Spider California), като няколко модела на марката дефилираха в пълното си величие пред изумените зрители. В отделен клас бяха представени и автомобили с двигатели, чиято вместимост надвишава 20 литра.




Тематични страсти вьв Форест Гроув

Сред най-известните конкурси за елегантност са този във Форест Гроув, Женева, Илинойс и Медоу Бруук. Особено интересен тази година бе конкурсът във Форест Гроув, чиято тема бе „Магистрала 66” (Classics of Route 66). Магистралата, която през 1932 г. свързва градовете Чикаго и Лос Анжелис със своите впечатляващи 3840 километра, е вдъхновила организаторите да пресъздадат атмосферата и историята на този легендарен път и автомобилите, движили се по него в продължение на десетилетия. Любопитното е, че именно в един от градовете по магистралата, Сан Бернардино, през 1948 е построен и първият "Макдоналдс". Там основен акцент бе поставен върху корветите, една от емблемите на "Шевролет", както и така наречените Woodies (от wood – дърво), популярните в САЩ автомобили от 60-те години с дървена външна облицовка. Именно различната тематика всяка година придава на този конкурс уникален стил и стойност.

Кроме этих вдух автомобилей, эксперты называют в качестве редких следующие модели:

НАГ
image
Машина — первая модель этой марки — выпускалась с 1901 по 1903 г. Особенности конструкции: расположенный сзади двигатель, объединенный в блок с коробкой передач и главной передачей, радиатор змеевикового типа. Двигатель: число цилиндров — 1, мощность — 6 л. с. Число передач — 2. Расстояние между осями — 1620 мм. Масса — 420 кг. Скорость — 35 км/ч. Кузов — четырехместный, типа «тонно». Конструктор — А. Клингенберг. Изготовлено около 40 машин. Единственный сохранившийся экземпляр экспонируется в автомобильном отделе Политехнического музея (Москва).

Штевер
image
Модель выпускалась с 1899 по 18901 г. Особенность конструкции: заднее расположение двигателя, цепная передача к ведущим колесам, сплошные резиновые шины. Двигатель: число цилинров - 2, рабочий объем - 2100 куб. см, мощность - 6,5 л.с. Число передач - 3. Расстояние между осями - 1595 мм. Масса - 700 кг. Скорость - 18 км/ч. Кузов - четырехместный. Конструктор - Э. Штевер. Количество изготовленных машин неизвестно.
Единственный сохранившийся экземпляр первого автомобиля этой марки восстановлен и экспонируется в автомобильном отделе Политехнического музея (Москва).

Дукс-К24/2
image
Автомобиль выпускался заводом музыкальных инструментов и пишущих машин «Полифон» с 1909 по 1911 г. Особенности конструкции: термосифонная система водяного охлаждения, несъемные деревянные колеса. Двигатель: число цилиндров — 4, рабочий объем — 2360 куб. см, мощность — 24 л. с. Число передач — 3. Скорость — 65 км/ч. Кузов — пятиместный, типа «фаэтон». Конструктор — Г. Шюрмани. Данных о масштабах выпуска нет. Реставратор и хранитель машины — X. Тальмар, член клуба «Уник» (Пярну).

Рено-10
image
Одна из семи моделей, которые выпускал завод «Рено» в 1928 г. Особенности конструкции: расположенный позади двигателя радиатор, дифференциал с цилиндрическими шестернями, дина-стартер. Двигатель: число цилиндров — 4, рабочий объем — 2116 куб. см, мощность — 25 л. с. Расстояние между осями — 2808 мм. Масса — 1400 кг. Скорость — 90 км/ч. Кузов — пятиместный, типа «Торпедо». Имя конструктора и количество изготовленных машин не установлены. Реставратор и хранитель машины — Г. Гоба, член клуба ААК (Рига).

Амилькар-ЦГСС
image
Обозначение модели отражает ее происхождение. На основе базовой модели «Ц» (то есть «циклокара» — сверхмалого автомобиля) была создана спортивная модификация «Гран спорт» (отсюда — ГС), а затем ее более низкая разновидность — «Сюрбассе» (так добавилась буква С). Двигатель: число цилиндров — 4, рабочий объем — 1074 куб. см, мощность — 33 л. с. Число передач — 3. Расстояние между осями — 2235 мм. Масса — 580 кг. Скорость — 130 км/ч. Кузов — двухместный, типа «родстер». Конструкторы — Э. Мойе и А. Морель. Изготовлено 4700 машин моделей ЦГС и ЦГСС.
Единственный сохранившийся в нашей стране автомобиль этой марки реставрирован А. Лейбовичем, членом клуба ААК (Рига).

Бебе-Пежо
image
Одна из первых и наиболее популярных в мире малолитражек, выпускавшаяся заводом «Пежо» с 1912 по 1915 г. Двигатель: число цилиндров — 4, рабочий объем — 856 куб. см, мощность — 10 л. с. Число передач — 3. Расстояние между осями — 2250 мм. Масса — 400 кг. Скорость — 65 км/ч. Кузов — двухместный. Конструктор — Э. Бугатти. Изготовлено 3095 штук. Машина реставрирована А. Хлупновым, членом клуба САМС, (Москва). Автомобиль поставлен на государственный учет памятников культуры и экспонируется в Политехническом музее.
Одна из первых и наиболее популярных в мире малолитражек, выпускавшаяся заводом «Пежо» с 1912 по 1915 г. Двигатель: число цилиндров — 4, рабочий объем — 856 куб. см, мощность — 10 л. с. Число передач — 3. Расстояние между осями — 2250 мм. Масса — 400 кг. Скорость — 65 км/ч. Кузов — двухместный. Конструктор — Э. Бугатти. Изготовлено 3095 штук. Машина реставрирована А. Хлупновым, членом клуба САМС, (Москва). Автомобиль поставлен на государственный учет памятников культуры и экспонируется в Политехническом музее.

ФИАТ-503
image
Малолитражная модель выпускалась в 1926 и 1927 гг. Особенности конструкции: многодисковое сцепление, подача бензина к карбюратору вакуумным насосом. Двигатель: число цилиндров — 4, рабочий объем — 1460 куб. см, мощность — 27 л. с. Число передач — 4. Расстояние между осями — 2750 мм. Масса — 1100 кг. Скорость — 75 км/ч. Кузов — четырехместный, типа «Торпедо». Конструктор — К. Кавалли. Изготовлено 42 000 штук. Машина сохранена Н. Стумбрисом, членом клуба ААК (Рига).

Руссо-Балт-К12/20
image
Одна из четырех легковых моделей, выпускавшихся с 1909 по 1915 г. Русско-Балтийским вагонным заводом в Риге. Особенности конструкции: отлитые из алюминиевого сплава картеры двигателя и коробки передач, рулевое колесо с пятью спицами, подвеска задних колес на тричетвертьэллиптических рессорах. Двигатель: число цилиндров — 4, рабочий объем — 2211 куб. см, мощность — 20 л. с. Число передач — 3. Расстояние между осями — 2855 мм. Масса — 1180 кг. Скорость — 60 км/ч. Кузов — четырехместный, типа «Торпедо». Конструктор — Ж. Поттера. Изготовлено около 300 автомобилей этой модели.
Машина отреставрирована институтом НАМИ и экспонируется в автомобильном отделе Политехнического музея (Москва). Это — единственный «Руссо-Балт», сохранившийся во всем мире до наших дней.

Форд-Т
image
Образец модели, выпускавшейся с 1908 по 1927 г. Особенности конструкции: отдельная головка цилиндров (одна из первых в мире конструкций), планетарная коробка передач, переключение передач педалью. Двигатель: число цилиндров — 4, рабочий объем — 2893 куб. см, мощность — 22 л. с. Число передач — 2. Расстояние между осями — 2540 мм. Масса — 780 кг. Скорость — 65 км/ч. Кузов — четырехместный, типа «Торпедо». Конструктор — Г. Уилльс. Изготовлено 15 175 868 машин. Машину восстановил и сохраняет И. Сите, член клуба «Уник» (Тарту).

Редкие автомобили (продолжение)
Берлие-БРЛ
image
Малолитражная модель выпускалась с 1922 по 1929 г. Особенности конструкции: тормоза на все колеса, коробка передач с рычагом в шаровой кулисе. Двигатель: число цилиндров — 4, рабочий объем — 1160 куб. см, мощность — 16 л. с. Расстояние между осями — 2800 мм. Масса — 850 кг. Скорость — 90 км/ч. Кузов — четырехместный, типа «Торпедо». Имя конструктора и количество выпущенных машин не установлены. Реставратор и хранитель машины — Г. Лаур, член клуба «Уник» (Кунда).

ГАЗ-А
image
Первая легковая модель Горьковского автомобильного завода по лицензии фирмы «Форд». Особенности конструкции: подвеска колес на поперечных рессорах, подача топлива самотеком, нерегулируемые клапаны двигателя. Машина выпускалась до 1936 года. Двигатель: число цилиндров — 4, рабочий объем — 3285 куб. см, мощность — 40 л. с. Расстояние между осями — 2630 мм. Масса — 1080 кг. Скорость — 90 км/ч. Кузов типа «фаэтон».
За пять лет изготовлено 41 917 машин этой модели. Представленный экземпляр экспонируется в музее АЗЛК.

АМО-Ф15
image
Первая советская модель грузового автомобиля. Особенности конструкции: маховик двигателя, являющийся вентилятором, многодисковое сцепление, введенная с 1927 г. кабина с жесткими крышей и стенкой. Двигатель: число цилиндров — 4, рабочий объем — 4396 куб. см, мощность — 35 л. с. Число передач — 3. Расстояние между осями — 3070. Масса — 1900 кг. Скорость — 42 км/ ч. Грузоподъемность — 1500 кг. Конструктор — В. Ципулин. Изготовлено с 1924 по 1930 г. свыше 6000 машин. Один из четырех сохранившихся до наших дней экземпляров АМО-Ф15 реставрирован и хранится на заводе ЗИЛ (бывший АМО).

Дикси-ДА1
image
Эта модель выпускалась заводом «Дикси» по лицензии фирмы «Остин» с 1921 по 1929 г. Особенности конструкции: двухопорный коленчатый вал, независимая подвеска передних колес (на поздних модификациях). Двигатель: число цилиндров — 4, рабочий объем — 748 куб. см, мощность — 15 л. с. Число передач — 3. Расстояние между осями — 1900 мм. Масса — 535 кг. Скорость — 75 км/ч. Кузов с двумя взрослыми и двумя детскими местами типа купе. Конструктор — Г. Остин. Изготовлено 9408 машин этой модели.
Реставратор и хранитель машины — Д. Орлеане, член клуба ААК (Рига).

Рено-6
image
Малолитражка выпускалась с 1922 по 1929 г. Особенности конструкции: расположенный позади двигателя радиатор, дифференциал с цилиндрическими шестернями, конусное сцепление. Двигатель: число цилиндров — 4, рабочий объем — 951 куб. см, мощность — 18 л. с. Число передач — 3. Расстояние между осями — 2450 мм. Масса — 800 кг. Скорость — 80 км/ч. Кузов — четырехместный, типа «Торпедо». Имя конструктора и количество изготовленных машин не установлены.
Реставратор и хранитель машины — А. Тальмар, член клуба «Уник» (Пярну).

Матис-ОМИ-9
image
Одна из девяти моделей, выпускавшихся заводом «Матис» в 20-е гг. Конструкция — традиционная для автомобилей 20-х гг. Двигатель: число цилиндров — 4, рабочий объем — 1452 куб. см, мощность — 18 л. с. Расстояние между осями — 2650 мм. Масса — 1150 кг. Скорость — 80 км/ч. Кузов — двухместный, типа «родстер», изготовленный специализированной кузовной фирмой «Шоссон». Автомобили «Матис» встречаются очень редко даже в музеях Франции. Имя конструктора и количество изготовленных машин не установлены.
Хранитель и реставратор машины — А. Юнг, член клуба «Уник» (Пярну).

НАМИ-1
image
Первая советская малолитражка, которая выпускалась заводом «Спартак» с 1927 по 1930 г. Особенности конструкции: воздушное охлаждение двигателя, независимая подвеска задних колес, трубчатая рама хребтового типа. Двигатель: число цилиндров — 2, рабочий объем — 1163 куб. см, мощность — 22 л. с. Число передач — 3. Расстояние между осями — 2800 мм. Масса — 700 кг. Скорость — 75 км/ч. Кузов — четырехместный, типа «Торпедо». Конструктор — К. Шарапов. Изготовлено 403 машины. Из четырех сохранившихся экземпляров автомобиль № 107 эксплуатировался до 1970 г. Он был реставрирован институтом НАМИ и ныне экспонируется в автомобильном отделе Политехнического музея (Москва).

БМВ-Бартбург-ДАЗ
image
Спортивный двухместный автомобиль. Особенности конструкции^ независимая подвеска передних колес, двухопорный коленчатый вал, легкий открытый кузов. Двигатель: число цилиндров — 4, рабочий объем — 747 куб. см, мощность — 22 л. с. Число передач __ 3. Расстояние между осями — 1900 мм. Масса — 435 кг.
Скорость — 100 км/ч. Конструктор — Ф. Фидлер. Изготовлено около 400 экземпляров этой модели.
Машина реставрирована членом клуба «Уник» А. Юнгом.

Пежо- Квадрилет-172Р
image
Микролитражная модель выпускалась под разными индексами с 1922 по 1930 г. Особенности конструкции: отсутствие дифференциала, червячная главная передача, коробка передач в блоке с задним мостом. Двигатель: число цилиндров — 4, рабочий объем — 668 куб. см, мощность — 9,5 л. с. Число передач — 3. Расстояние между осями — 2304 мм. Масса — 350 кг. Скорость — 60 км/ч. Кузов — двухместный, типа «родстер». Конструктор — Ж. Дюфрень. Изготовлено 3500 машин.
Единственный экземпляр этой модели в нашей стране реставрировал В. Кирсс, председатель клуба «Уник» (Таллин).




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. gothic - Наистина красавици!!!!
08.02.2009 07:56
Наистина красавици!!!!
цитирай
2. krotalka - Едно от хобитата на половинката ми!
08.02.2009 11:13
Събрал е три в гаража и все не намира време да ги реставрира...
Ще му покажа постинга!
цитирай
3. emil60 - Поздравления!
08.02.2009 21:15
Поздравления и за хората, които създават от почти нищо великолепни бижута/човека си оправдава придобитото име/ и за авторите на статията...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: avangardi
Категория: Изкуство
Прочетен: 8308437
Постинги: 1978
Коментари: 10400
Гласове: 95681
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031