Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.09.2009 09:11 - In memoriam
Автор: avangardi Категория: Изкуство   
Прочетен: 2210 Коментари: 6 Гласове:
13

Последна промяна: 08.09.2009 10:15




image
За теб, за голямото ти сърце,
за твоята човечност и всеотдайност, 
с безкрайна обич
и дълбока признателност 
свеждаме глави за минута мълчание. 

image
                            Неразделни image

Стройна се Калина вие над брегът усамотени,
кичест Явор клони сплита в нейни вейчици зелени.

Уморен, под тях на сянка аз отбих се да почина,
и така ми тайната си повери сама Калина -

с шепота на плахи листи, шепот сладък и тъжовен:
"Някога си бях девойка аз на тоя свят лъжовен.

Грееше ме драголюбно ясно слънце от небето,
ах, но друго слънце мене вече грееше в сърцето!

И не грееше туй слънце от високо, от далеко -
грееше ме, гледаше ме от съседски двор напреко.

Гледаше ме сутрин, вечер Иво там от бели двори
и тъжовна аз го слушах, той да пее и говори:

"Първо либе, първа севдо, не копней, недей се вайка,
че каил за нас не стават моя татко, твойта майка.

Верни думи, верна обич, има ли за тях развала?
За сърцата що се любят и смъртта не е раздяла."

Думите му бяха сладки - бяха мъките горчиви -
писано било та ние да се не сбереме живи...

Привечер веднъж се връщах с бели менци от чешмата
и навалица заварих да се трупа от махлата,

тъкмо пред високи порти, там на Ивовите двори, -
"Клетника - дочух между им да се шушне и говори: -

право се убол в сърцето - ножчето му още тамо!"
Аз изтръпнах и изпуснах бели медници от рамо.

През навалицата виком полетях и се промъкнах,
видях Ива, видях кърви... и не сетих как измъкнах

остро ножче из сърце му и в сърцето си забих го,
върху Ива мъртва паднах и в прегръдки си обвих го...

Нек" сега ни се нарадват, мене майка, нему татко:
мъртви ние пак се любим и смъртта за нас е сладка!

Не в черковний двор зариха на любовта двете жъртви -
тамо ровят само тия, дето истински са мъртви -

а погребаха ни тука, на брегът край таз долина...
Той израстна кичест Явор, а до него аз Калина; -

той ме е прегърнал с клони, аз съм в него вейки свряла,
За сърцата що се любят и смъртта не е раздяла..."

Дълго аз стоях и слушах, там под сянката унесен,
и това що чух, изпях го в тази моя тъжна песен.
 [Епически песни][Пенчо П. Славейков][СЛОВОТО]


Бях забравила колко е хубаво, когато тази любима негова песен я изпълняваха с моята майка!



Гласувай:
13



1. katan - Светла му памет,Илче!
08.09.2009 15:39
Но той ще живее,докато живее паметта за него...
цитирай
2. avangardi - Благодаря ти, Кате!
08.09.2009 16:07
katan написа:
Светла му памет,Илче!
Но той ще живее,докато живее паметта за него...

Липсва ни много - на мен и на децата, да не говорим за майка ми...
За мен беше еталон за един истински мъж, чието поколение за съжаление си отива безвъзратно.
Не искам да кажа, че новото поколение е лошо, но то е повече технократско, липсва нежността и романтизма в отношенията, етиката и естетиката на живота. Ценностната система е тотално променена.
А може би моите възгледи да са остарели!?
Бог да бди над душата му!
Мир на праха му!

цитирай
3. kapricia - Нали си чувала?
08.09.2009 16:28
"Нищо не е мъртво, докато е жив и последният, който го помни." Така че любимите ни хора никога не умират.
цитирай
4. emil60 - И аз така мисля, винаги...
09.09.2009 10:39
kapricia написа:
"Нищо не е мъртво, докато е жив и последният, който го помни." Така че любимите ни хора никога не умират.

цитирай
5. avangardi - Разбира се и не само това, но и ако успеем да съхраним и родовата памет за поколенията.
09.09.2009 13:31
kapricia написа:
Нали си чувала? "Нищо не е мъртво, докато е жив и последният, който го помни." Така че любимите ни хора никога не умират.

Разбира се и не само това, но и ако успеем да съхраним и родовата памет за поколенията.
Благодаря ти!

цитирай
6. avangardi - Любимите ни хора са винаги край нас и в хубави и в трудни моменти.
09.09.2009 13:34
emil60 написа:
kapricia написа:
"Нищо не е мъртво, докато е жив и последният, който го помни." Така че любимите ни хора никога не умират.


Остава да следваме примера, който са ни дали приживе и да оставим достойни дела зад гърба си в очакване на срещата ни в отвъдното.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: avangardi
Категория: Изкуство
Прочетен: 8327088
Постинги: 1980
Коментари: 10405
Гласове: 95872
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930