Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.03.2010 09:47 - Кокичето - на пролетта любим първенец.
Автор: avangardi Категория: Изкуство   
Прочетен: 11254 Коментари: 11 Гласове:
21

Последна промяна: 02.03.2010 10:32

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg




 

 Иван Вазов Под нашето небе - Кокиче

Въз снега се е подало
ранно цъфнало кокиче.
Зърна цветенцето бяло
миличкото птиче.

- Здравствуй, цвете ранобудно! -
пиленцето му издума; -
пролет иде, време чудно,
радост в нова шума.

- Здравствуй - зайчето му каза, -
мъх в снега от дълго чопля...
Виждам, пролет се показа:
скоро ще се стопля.

- Здравствуй, прелестно кокиче -
близкий сухи храст застена. -
Скоро пак ще ме окичи
шумица зелена.

- Здравствуй - рече му въздуха, -
песен скоро ще да влее
радост в тишина ми глуха,
слънце ще ме сгрее.

- Поздрав! - там от небесата
витошки орел изграка. -
В старо гняздо, на скалата,
любов пак ме чака.

- Здравствуй! - рече му сърцето. -
Тежки ми са зимни бури... -
Рече и замлъкна клето,
нищо не притури!

София, 23 февруари 1900

image

 


Кокиченце бяло,
в снежинки е цяло,
с тънко краченце,
звъни със звънченце:

– От сън се будете,
очи отворете!
Баба зима си отива,
пролет слънчева пристига. 
                                                             Вергиния Генова

image

Пролет
Топли ветрове завяват,
бързо пукат ледовете
и далеч от нас се дяват
студовете, снеговете.

Планини зазеленяват,
поток шурти из морави,
небеса се заведряват,
зашумяват вси дъбрави.

Кукурякът си излязва
изпод новата тревица
и кокичето показва
чудно бяла си главица.

Птичетата ясно пеят
покрай бистричките вади
и тук-там си вече блеят
агънцата по ливади.
 

Пролет! Всичко е засмяно!
И деца отрано стаят
по полето разцъфтяно
да си пеят и играят.

Иван Вазов  

image

Бялото кокиче

 стихчета от деца

Бялото кокиче Мерлин Ибрахим, 11 г., с. Раковски 

 

Бяло кокиче
на двора израсна.
Всички го гледат и му се любуват.
Ах, колко е прекрасно,
бялото кокиче!

Цяла зима
то е спало
под юрган
от бял снежец.

Но задуха ли южнякът,
то подава си главичка
и от студ не се бои,
гордо, гордо то стои.
 

image

КОКИЧЕ
 
 
 
Кокиченце мило, не бъди унило.
Децата те обичат и нежно те наричат.
Със клюмнало челце като звънче,
то ти си като ангелче.
През зимата си непробудно,
а пролетта си ранобудно
image

Кокичета

Попива
зимната градина
в дъжда и свети...
На косъм сякаш се крепи
небето.
И тази крехка белота
все там ме връща ...
Кокичетата никнат в мен,
покриват къщата…
Трептят звънчетата отвън.
В мъглата дива
на късове се разпилях,
но пак съм жива.
И с всеки дъжд,
и с всеки сняг
тук се завръщам
да гребна
шепа сипкав смях
за огън вкъщи.
И само къщата, и аз –
сами във тъмното,
берем кокичета в нощта
с луната пълна.
Където спомените спят,
растат кокичета.
И всеки дъжд,
и всеки сняг
на мен приличат.

Автор: Дея


 

image

Кокиче
Потънало във пухкава къделя,
едва подало над Света глава,
усмихва ми се, разцъфтяло смело,
със Зимата си прави май шега!
И виждам себе си... е, може би, отдавна,
когато спомням си - нехаех за страха,
а мнението чуждо беше просто... Сянка
 - разбира се, на Слънце все стоях!
Удържа тънкото стебло на Вятъра,
на яростния рев наперен господар,
мечти ни носи за милувка пролетна,
измива по Душата лепнещата кал.
Красиво цвете... нежно-безразсъдно,
прилича сякаш на незнаещо дете,
ръчичката си стиска ключ от злато,
дори към най-закоравялото Сърце!
Кокичето за всички е Надежда
и ангелска целувка в мрак дълбок,
прекрасна песен, порив на копнежа,
омайващ полъх на пробудена Любов!

Автор ivanleko91 (Ангел )
   

image


Кокиче в снега

В снега е цъфнало кокиче
под слънчевата благодат.
Орисано е да обича -
безценен от небето дар.
И въпреки студа се радва,
че носи вест за пролетта.
Крепи го истинската жажда
за чист живот и красота.
Обречено е на невинност,
далеч от всяка суета.
Тъй крехко, но пред бури силно
кокиче - цъфнало в снега...

Автор feia (Вилдан Сефер)
 

image

Картина на ранно кокиче,
наболо в снежец и сухи листа.
Как мило и нежно наднича
в мойта самотна душа...

И иска да вдигне главица,
с дъха си снега да отвей,
а после с зелена ръчица
да ми помаха: „Здравей!”

С разкошни цветя тук е пълно
в тази далечна, чужда страна,
но само кокиче покълнало
ме връща назад у дома.

Където брат ми рисува
кокиче с морна ръка,
където всичко си струва
и на вода не става кръвта.

автор: Danielita
image


Първото кокиче

Кокиченце мило,
Къде си се родило?
В градинката на мама.
Все още си с пижама?

Отвори очички снежни.
Протегни листенца нежни.
Наметни се с обичта ни.
Дар от нас - за всички мами!
автор: varq2

image

Усмихнато кокиче

 

Даниел Петров, 13 г., Перник

 

Отново пролетта дойде!
Вълшебна песен се понася
и литва чак до небесата.

Дали цветята си говорят?
Опитвам се да чуя гласове.
Може би, но езика
е странен, потаен.
Едва ли ще го разбера.

Май големи са хитруши,
и прикриват срамежливо
ароматния си цвят.

Ето бялото кокиче
усмихва се
като момиче.
И запленен от чар,
бързам да откъсна
този дар.

 

image

image

 

image

image

image
 

МОЙ ПЛАНИНСКИ СВИДЕН КЪТ

Духна вече топъл юг.
Снеговете се топят.
Аз съм пак при тебе тук,
мой планински свиден кът!

Светят утринни пожари!
Никне първата трева.
Къпят се брезите стари
във небесна синева.

Още дремят бук и бор
по замръзналия скат.
Но в спокойния простор
вече ей мухи летят.

Виж, тук цъфнало кокиче!
А онуй какво е там?
Из тревичката наднича
минзухар едвам — едвам.

Татък хе, между скали
скача весело поток.
Любопитните ели
гледат буйния му скок.

Първа птичка пей в гората.
Горе в сняг върхът блести.
А над него в небесата
Пролетта лети, лети!…

архивандрит Серафим
 

image

image

image

image

image

 

 



Тагове:   музика,


Гласувай:
21




1. iliada - Разкош!:)
02.03.2010 10:12
Усещам аромата отново много силно!:)
цитирай
2. cornflower - Боже,
02.03.2010 10:12
каква чистота...
цитирай
3. panazea - Малкото кокиче,
02.03.2010 10:27
бяло кат момиче ,
нежно кат дете!
Снеговете разтопява
надеждата раздава!
Благодаря ти от сърце!
цитирай
4. kasnaprolet9999 - Едно стихче от Ран Босилек, което аз съм завършила оптимистично-след четвъртия куплет
02.03.2010 10:54
Минзухарко братко,
имаш ли си татко?
Имах, но почина,
скоро, таз година,
Сечко се зовеше,
много лошав беше.

Минзухарко братко,
имаш ли си майка,
за теб да се вайка?
Мащеха ми майка,
тя за мен не вайка,
Марта се нарича
и не ме обича.

Минзухарко братко,
като нямаш татко,
като нямаш майка,
за теб да се вайка,
имаш ли сестриче,
тебе да обича?

Бялото кокиче,
мене е сестриче,
с него си дружиме,
с него се тешиме.

Минзухарко мили,
имаш ли си братче,
на рамо да ти плаче?
Нарцис се нарича,
сам себе си обича.

Минзухарко братко,
имаш ли другари
в горските дъбрави?

Кукуряци и зюмбюли
са приятели добри
в радост, болка и беди,
а пък мои верни дружки
са грижливи теменужки.
Весело си ний живеем
и до тъмно във гората пеем.

Минзухарко братко,
имаш ли любима
в твоята градина?

Жълтата иглика,
мене е прилика,
с ласки ме дарява,
цял ме разтопява,
нежно ме обича,
сал на мен се врича.

Чудесни снимки и стихове, слагам го в моята блог-вълна "Магия за пролет"
цитирай
5. elidea - Благодаря за тази крехка нежност!
02.03.2010 13:32
Трогната съм, че си подредила и мой текст между усмивките на кокичетата. :) Дея
цитирай
6. mmmmmmmmm - Усещам повея
02.03.2010 13:42
на пролетта:)Май те е докоснала?!:)))
Много красота и настроение има тук.
Предизвика усмивка у мен:))
Красив ден,Илка!
цитирай
7. martiniki - :) красиво, чисто, любимо бяло
02.03.2010 15:42
събрах и аз стихове за кокичето през януари :)
НА Дея, Нези и Христо Фотев са най-любимите посветени му. А това на Димитрина Баева ще оставя и при теб :

Вдъхновена творба е кокичето.
Как изваяна е белотата му!
Подозирам, че то е зеница,
през която ни гледат отнякъде.


И цвета му – присъда на мъртвите
над света ни приемам безропотно.
Да признаем пред себе си – всъщност
няма нищо по-бяло в живота ни.

Напоследък натрапчиво мисля:
ако някоя вечер целебна
се покрие земята с кокичета
може би ще осъмнем спасени.


цитирай
8. анонимен - :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
02.03.2010 17:11
Изключително красиво и позитивно! Просто зарежда с вяра, красота и копнеж!
цитирай
9. valq05 - благодаря за красотата
02.03.2010 22:28
накара ме да се усмихна-в двора си имам кокичета, много им се радвам...поздрави
цитирай
10. inel379 - Бяла красота, която се преборва с друга бяла - мощна и стихийна понякога!
05.03.2010 08:38
Усмихвам се!:)))
Колко много красота и сила има в бялото кокиче - предвестника на пролетта!
Благодаря ти за този подарък!
Ведър ден за теб!:)
цитирай
11. анонимен - ПРЕДВЕСНИК
08.02.2011 21:11
АЗ МНОГО ОБИЧАМ КОКИЧЕТАТА
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: avangardi
Категория: Изкуство
Прочетен: 8309193
Постинги: 1978
Коментари: 10400
Гласове: 95683
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031