2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. stela50
12. getmans1
13. zaw12929
14. tota
2. radostinalassa
3. vesonai
4. lamb
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Прочетен: 1534 Коментари: 6 Гласове:
Последна промяна: 09.01.2010 17:46
БлуЛинк подкрепя протеста на граждански групи и партии под надслов „България не е биг брадър, 2010 не е 1984!”. На 14 януари, четвъртък от 11,00 ч. организации, политически партии симпатизанти, граждани, определящи се като демократи ще протестират пред парламента срещу тоталното следене на електронната комуникация, мобилната телефония и трафика в интернет.
Според организаторите на протеста управляващите правят пореден опит за улесняване на следенето на телефонна и интернет комуникация под предтекст повече сигурност и улесняване на борбата с организираната престъпност. Промените обаче са в разрез с демократични принципи, залегнали в Конституцията. Проектозаконът предвижда нерегламентиран достъп на Министерството на вътрешните работи до личните данни на българските граждани. "Типично по милиционерски, всеки един от нас ще може да бъде профилиран и проследяван според местоположението си, телефонните си контакти и Интернет трафика си, се опасяват организаторите на протеста", гласи уеб сайта на протеста: svobodata.org.
"Интернет предоставя безпрецедентни възможности за свободно изразяване и комуникация между гражданите, които отстояваме като част от мисията на БлуЛинк", заяви Евгения Ташева, изпълнителен директор на мрежата. БлуЛинк е информационната мрежа, създадена през 1998 г. за да подпомага използването на информационни и комуникационни технологии за подсилване на гражданското общество в България.
Като български член на Асоциацията за прогресивни комуникации (APC) БлуЛинк е възприела хартата „Интернет за социална справедливост и устойчиво развитие”. Хартата, предоставена от АРС на гражданските общности и организации по света, апелира за:
достъп до интернет за всички; свобода на словото и на сдружаване; достъп до знания; споделено учене и творчество – безплатен софтуер и софтуер с отворен код и развитие на технологии; лична неприкосновеност, наблюдение и шифриране; управление на интернет; осведоменост, защита и прилагане на правата. Прилагането на принципите, залегнали в хартата, ще допринесе за изграждане на прозрачно и демократично общество, смята Ташева.
Хартата: http://www.apc.org/en/system/files/APC_charter_BG.pdf
На 8 януари от 10,00 часа представители на щаба на протеста „България не е Биг Брадър! 2010 не е 1984” ще се срещнат с ръководството на МВР във връзка с приетия на първо четене проектозакон.
По време на срещата, инициирана от организаторите на протеста, ще бъдат обсъдени спорните текстове в Закона за електронните съобщения и двете страни ще представят аргументите си в защита на конституционните права.
---
Подписка: Аз не искам да ме следят в Интернет и по мобилния телефон
Дневник: Как да се защитим от следенето на трафични данни
Александър Кашъмов: Промените в Закона за електронните съобщения – нов опит за следене в интернет и по телефон
Защо подкрепям протеста срещу предложените от ГЕРБ промени в Закона за електронните съобщения?
Подобна практика няма в нито една европейска страна. Факт до доказване на противното.
Нека да си изясним какво точно провокира протеста срещу предложените от ГЕРБ промени в Закона за електронните съобщения (ЗЕС). Или поне какво защо аз го подкрепям и участвам в организацията му?
Ето какво:
Какво се опитват да ни уверят ченгетата? Щели да действат по-бързо, по-ефективно и щели да могат да проследяват телефоните на бандитите. Най-обичам аргументи, в стил: "Ако отвлекат техните деца, на моето рамо ще плачат..." Така, МВР щяло да действа "хем по-бързо, хем по-евтино!.." Ефектен аргумент, нали? Да, но освен пропаганда, в него няма НИЩО друго. Абсолютно нищо!
Защо?
По ред причини, първата от които е тази, че в момента НЯМА никакви пречки това да се случва, защото:
Министърът на вътрешните работи има право да подпише заповед за специалните разузнавателни средства (СРС), която да бъде потвърдена от съдия, в последствие. Тоест, оперативни и бюрократични препятствия, които да забавят действията на МВР просто НЯМА!
Как издържането на специалисти, оборудване и специфичен софтуер за пасивен достъп, чрез интерфейс, ще бъде по-евтино на МВР, следователно и на данъкоплатеца, нека обясни самият министър. Аз с удоволствие ще го изслушам!
Допускам, че СРС са били използвани изцяло според изискванията на Закона при операциите "Наглите 1 и 2", "Крокодилите", а и сега, при "Апашите". Всичко това се случва при сега действащата законова рамка. Тоест, промените са излишни, според този аргумент!
Освен това, не приемам тарикатското изместване на темата: от една страна, МВР се оплаква, че не можело да проследява своевременно телефоните на похитителите и похитените, от друга, прикривайки се зад този аргумент, ни пробутват и "нуждата" от пасивен достъп, чрез специален интерфейс... Не на мен!
Нека кажа две думи за това, какво би означавало това, МВР да има пасивен достъп. Това означава, че Интернет доставчикът НЯМА ИНФОРМАЦИЯ КОГА, КОЙ, ПО КАКВИ ПРИЧИНИ, ЗА КОЛКО ВРЕМЕ достъпва до трафичните данни на клиентите си!
Защо това е НЕПРИЕМЛИВ проблем? По ред причини:
Подобна практика НЯМА в НИТО ЕДНА европейска страна. Факт, до доказване на противното!
Начинът, по който е формулирано предложението, създава ситуация на безнаказаност. Липсват контролни механизми. Тоест, достъпът и контролът върху осъществяването му са в една и съща структура: МВР. То трябва да се само-контролира. Вярвате ли в Дядо Коледа?..
Дори хипотетично да допуснем, че има желание за контрол, това допълнително се обезсмисля, защото наказанията, които се предвиждат, са недостатъчно тежки, за да изпълнят изискванията за употреба на СРС, при разследването на "лошото" ченге, решило да облажи, гледайки където не му е работа.
При толкова основателни опасения и сведения, за злоупотреби, хипотезата за изтичане на фирмена, корпоративна, бизнес, адвокатска, лекарска, че дори и просто лична тайна, е напълно реалистична! Искаме ли да допуснем това?
Още нещо, което не се споменава често от радетелите на идеята за промени в ЗЕС, особено в частта им за директен, неконтролируем, недоказуем и ненаказуем достъп на МВР до трафични данни, е това, че тайната на кореспонденцията, защитавана от Конституцията, е силно застрашена! технологичен факт е, че при проследяване на електронните съобщения - e-mail - при достъп до информация от кого до кого е имейлът, се достъпва и ДО САМОТО СЪДЪРЖАНИЕ. Въпрос единствено на желание е ченгето да се "изкуши" и да погледне какво има в самото съобщение... Каква е цената на това ""изкушение"? Ако става дума за големи фирми, които се конкурират, а тази, която губи пазара, има "свой човек" в ДОТО? Каква е вероятността той да устои на "изкушението"? Аз вярвам, че логиката "каквото не може да се купи с пари, може да се купи с много пари!" е напълно приложима в случая.
Има и друг проблем:
Огромният брой Интернет-потребители, милионите абонати на мобилните оператори, изискват такъв човешки и технически ресурс за проследяване на ЦЕЛИЯ ТРАФИК, че изглежда малко вероятно това да е по силите и по джоба на МВР. Не е ли напълно логично да допуснем, че сред милионите, съществува сериозен риск да бъдат "изолирани" само тези, които са неудобни: хора с силна гражданска позиция, критично настроени към властта, общественици, журналисти и т.п...
Има и други аргументи срещу предложените промени в ЗЕС, но рискувам текстът да стане прекалено дълъг. Става дума за ЛИПСА НА ГАРАНЦИИ ЗА НЕНАРУШАВАНЕ НА ПРАВАТА НА ГРАЖДАНИТЕ. За нищо друго не става дума! Не става дума дори за това, имаме ли какво да крием! Това никак, ама никак не е важно!
А какви гаранции дава МВР? Началниците щели да гарантират! (справка: Благородна Макева, Главна дирекция "Криминална полиция": "Да, системите, нашите, така са настроени!.." в "Челюсти по Дарик и НОВА) Да, но аз споделям мнението, че в една законова и демократична държава, спазването на законите се гарантира от "Принципа на правото" и съдебната система, а не от началниците, които, за тяхно съжаление, заемат своя пост временно...
Чувствайте се свободни да ме коригирате, ако греша!..
Декларация на КТ "Подкрепа" относно изменения и допълнения в Закона за електронните съобщения
С огромно безпокойство и възмущение следим дебата по предложения от Правителството закопроект за изменение и допълнение на Закона за електронните съобщения.
Този ретрограден за 21-ви век законопроект предизвика вълна от гражданско недоволство, с призиви за национален протест под надслов: "България не е Биг брадър! 2010 не е 1984!".
Като членове на една от национално представителните синдикални организации в България и като български граждани, ние сме сериозно загрижени, че това е стъпка на Правителството, застрашаваща конституционно закрепени права за неприкосновеност на свободата и тайната на кореспонденцията, и на другите съобщения (чл. 34, ал. 1 от Конституцията на Република България), връщаща ни в епохата на Джордж Оруел.
Конфедерация на труда "Подкрепа" категорично застава срещу опасността, българският Парламент да приеме противоконституционен закон, който да закрепи безапелационното навлизане в личното пространство на гражданите, грубо да засегне личната им неприкосновеност и личните им данни, и да създаде възможност за злоупотреби с личната информация на милиони Интернет-потребители и потребители на мобилни телефонни услуги.
Създадена в зората на демокрацията като организация, чиято основна цел е защита на правата на човека, Конфедерация на труда "Подкрепа" намира за недопустимо и незащитимо с никакви правни и политически аргументи, регламентирането със закон на проследяването в Интернет и мобилните оператори, както и въвеждането на интерфейс-връзка, която да проследява комуникациите в реално време.
Изпълнителният съвет на КТ "Подкрепа" застава зад желанието на хората да ползват Интернет и мобилен оператор, свободно и неограничено от полицейски надзор, и е категорично против опита за превръщането на страната ни в полицейска държава.
Ние считаме за демагогия и липса на професионализъм изложеното в мотивите към законопроекта, защото никоя от цитираните Европейски директиви не е създадена и не се прилага никъде, с цел поставяне на всеки и на всички граждани под пълен полицейски контрол. Нещо повече срещу този законопроект има не само широка обществена съпротива. Напомняме, че срещу подзаконови мерки на предишното Правителство с подобна насоченост (Наредба 40 от 07. 01. 2008 г. на министъра на вътрешните работи) и по тяхната незаконосъобразност се е произнесъл Върховният административен съд на Република България (Решение 13627 от 11. 12. 2008 г., обн. ДВ бр. 108 от 19. 12. 2008 г.)
Обръщаме внимание също така, че предложенията на МВР по законопроекта са идентични с тези на предишното ръководство на МВР, при правителството на тройната коалиция, срещу които тогава се обяви сегашният министър на вътрешните работи.
КТ "Подкрепа" счита, че подобен противоконституционен закон няма да повиши доверието в МВР, а напротив ще създаде предпоставки за безконтролно и недобросъвестно прилагане на същия, за злоупотреби и безнаказана полицейщина, с тежки последици за демократичния облик на страната ни. Ако допуснем да се случи това, България пак ще даде "пример" за това, как могат да бъдат прокарвани рестриктивни и антидемократични закони под прикритието на зле тълкувани Европейски директиви. Такива закони са демагогски мотивирани с европейски принципи и норми, а всъщност са твърде далече от постиженията на свободния дух, манталитета и самочувствието на гражданите на обединена Европа.
ДНЕС Е ВИДОВДЕН!!! 21 града в четири дър...
Петък вечер, вчерашният протест срещу Пе...
Контролът над обществото
и кономиката се осъществява
в следната последователност:
1. Създават се възможности (за икономическа активност)
2. Унищожават се други възможности
3. Контрол над икономическата среда
4. Контрол на суровините (наличност, доставка, цени)
5. Контрол на капитала
6. Контрол на банковите кредитни ставки
7. Контрол на инфлацията
8. Разпределение и преразпределение на собствеността
9. Контрол на промишленото производство (капацитет)
10. Контрол на промишлените отрасли
11. Контрол на потребителския пазар на стоки
12. Контрол на цените на стоките
13. Контрол в сферата на услугите, работната сила и т.н.
14. Контрол на заплатите на държавните служители
15. Контрол на изпълнителната власт (впоследствие и на законодателната)
16. Контрол на личните досиета — създадени без знанието и недостъпни за съответното лице
17. Контрол на рекламата
18. Контрол на достъпа до медиите — преса, телевизия
19. Контрол на телевизионните предавания
20. Отвличане на вниманието на масите от истинските проблеми
21. Емоционално ангажиране на масите за отвличане на вниманието
22. Създаване на обществен безпорядък, хаос и помрачаване на съзнанието
23. Създаване на многобройни данъчни формуляри с цел извличане на допълнителна информация за лицето
24. Контрол на информационните служби (контраразузнаване, полиция)
25. Контрол на натрупаната информация
26. Психологически анализ на личността и класификация на психологическите типове
27. Контрол на законодателството (вж. т.15)
28. Контрол на всички общественозначими фактори
29. Контрол на здравеопазването
30. Използване на всички слабости на индивидите
31. Подриване силните страни на личността
32. Изсмукване на парите и имуществото от народа
Илюзиите за демокрация продължават ..........
09.01.2010 19:50
МВР склони:
Без тотално следене в интернет
Пишат два варианта на закона за електронните съобщения
http://www.monitor.bg/article?id=227966
10.01.2010 12:40
Щом активността ти не нарушава законите какъв е проблема ? На тях самите едва ли са им интересни личните чатове и писма ,които без друго толкова си приличат само имената и хората са различни.
А сериозните неща и малките деца знаят ,че по интернет и телефон не се вършат така ,че ... ;)
10.01.2010 15:54
2. разкази за художници avangardi-блог вълна
3. ДВУЕЗИЧНА БИБЛИОТЕКА с преводна литература
4. онлайн радио
5. Музика
6. 65 думи със специфичен правопис
7. impressio
8. обекти
9. сензация
10. новото познание
11. sofiadailyexpress
12. fakti.bg
13. Искам да знам
14. братле
15. изумително