Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.02.2019 21:50 - Снимки от Мелник
Автор: barin Категория: Туризъм   
Прочетен: 5381 Коментари: 10 Гласове:
52


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                     На вниманието на читателите представям малко снимки от най-малкия град в България- Мелник. Градът е известен с винопроизводството, мелнишките пирамиди, интересните стари къщи: Кордопулова, Пашова, историческия музей, многото църкви и няколко манастира, Славовата крепост. Населението му е само около 300 души.  Манастирите са: "Св. Богородица Спилеотиса", Роженски, в с. Златоуст"Св. Георги", където е гроба на Преподобна Стойна; "Св Троица","Св. Харалампий", "Св. Николай Чудотворец",  "Св. Архангели", "Св. Петка- Параскева" и други. Около Мелник има и други инртересни места за посещение. Много от тях са недействащи или има само останки. До основните обекти близо до Мелник има указателни кафяви табели. От забележителностите ми остана само гроба на Тодор Александров в местността "Лопово" до с. Сугарево. Означава, че поне още веднъж ще трябва да се разходя до този далечен за мен район.  Предлагам снимките от юни 2018 г., когато ходих до Мелник и пеша до Роженския манастир и Манастира на Преподобна Стойна. Пешеходните преходи са леки и приятни. През по-голямата част се върви през гора и е прохладно. Времетраенето е по-малко от час в едната посока. В Мелник съм ходил поне шест пъти и ми е било интересно, особено когато слизам от Пирин планина.


image
 
image 
 
 image
 
image
 
image
 
image
 image
 
   image
 
    image         
 
     image




Гласувай:
52



1. rosiela - Прекрасни снимки, Барин.
03.02.2019 23:25
Е, в Мелник има един стар и запазен хотел на високото, хапва се, пийва се и добре се танцува. А в някои случаи се правят и поетични вечери, където се вижда, че българите сме особено талантливи.
По другите места съм ходила с автобус. Хубави спомени ми навя за тези наши красиви обекти.
цитирай
2. barin - Здравей, Роси. Оставал съм няколко ...
04.02.2019 05:40
Здравей, Роси. Оставал съм няколко пъти в Мелник по време на екскурзии и походи в Пирин. Миналата година основно ходих до крепостта, манастира в горния край след около 300 стълби, Роженския манастир и манастира на Преподобна Стойна в с. Златолист. Беше приятно разхождане в началото на юни.
Поздрави!
цитирай
3. emi1ts - Красив
04.02.2019 08:39
град !Твоят поглед отразен в красивите ти снимки също ми хареса!Впечатлих се,че Мелник е малък град а с толкова много забележителности,които заслужава да се видят и разгледат!Благодаря Иво!Хубав ден!
цитирай
4. lexparsy - Снимките върнаха спомена и възх...
04.02.2019 08:49
Снимките върнаха спомена и възхитата ми от този магнетичен край на Пирин.
Като че има дух, който го е опазил някой да не го превърне и него в бетонно-неонова туристическа атракция :-)
Прииска ми се пак да посетя този край, както и описаните от тебе забележителности, за да се заредя с духа на старите български традиции.
цитирай
5. barin - Здравей, Еми. Красив малък град е ...
04.02.2019 13:29
Здравей, Еми. Красив малък град е Мелник. Зная го още от първата обиколка из България с родителите си, когато бях дете. И сега върви добре и раз1ита гавно на туризма.
Поздрави!
цитирай
6. barin - Здравей, Лекс. Добре, че се събраха ...
04.02.2019 13:30
Здравей, Лекс. Добре, че се събраха този път снимките. Интерес предизвика темата и сред туристическите групи, където я пуснах.
Поздрави!
цитирай
7. bojo12345 - В Мелник е и единствената икона на св.Антоний Велики.
05.02.2019 09:47
Градът си е стара българска твърдина отколе, много чаровен и привлекателен. А посещението в църквата на преподобна Стойна оставя незабравим спомен.
Благодаря за разходката, Барин!
цитирай
8. barin - Благодаря за информацията за ик...
05.02.2019 10:12
Благодаря за информацията за иконата на Антоний, Божо. Не съм обрщал внимание по другите манастири. Обикновено гледам за св. Тривелий Теоктист, защото и негови икони обикновено няма.
Поздрави!
цитирай
9. seasons76 - Здавей, Барин! ;)
07.02.2019 19:50
Мелник е чудесен български град. Благодаря ти за кратката виртуална екскурзия чрез снимки до него.
Поздрав.
цитирай
10. barin - Здравей, seasons76. По снимките ...
07.02.2019 20:44
Здравей, seasons76. По снимките може да се разходи мислено човек из Мелник- най-малкия град в България. Сред показаните снимки има и отм околностите- с. Златолист и пътеката, от която се виждат Мелнишките скални пирамиди. Пропуснал съм от Роженския манастир, където е гроба на Яне Сандански.
Поздрави!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: barin
Категория: История
Прочетен: 3645345
Постинги: 423
Коментари: 5974
Гласове: 67334
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031