2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. zaw12929
12. getmans1
13. stela50
14. bosia
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. dobrota
8. vidima
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69
Тотю Младенов, министър на труда и социалната политика
С Тотю Младенов, министър на труда и социалната политика, разговаря Лиляна Филипова:
- Г-н Младенов, как ще овладеете растящата безработица?
- Ще преразгледаме програмите и мерките за заетост, ще се опитаме да използваме по-пълноценно средствата от оперативната програма за човешките ресурси. До 2013 г. трябва да сме усвоили 1,2 млрд. евро, а досега сме получили само 31 млн. лв., което е капка в морето. Ще отворим три нови схеми - за обучение и допълнително стимулиране на безработните, за хора в предпенсионна възраст и за квалификация на работещи. Единият ми заместник ще се занимава само с европейските пари.
- Коя е причината за забавянето?
- Не мога да разбера още. Правим анализ. Но ме учудва, че няма почти никаква разгласа на условията за кандидатстване. Ще наблегнем на популяризирането им в общините, в предприятията и в неправителствения сектор.
- Кои програми и мерки за заетост не дават ефект според вас?
- Обучението и квалификацията на безработните е един такъв пример. Хората, завършващи курсовете за безработни, в повечето случаи не успяват да се реализират.
Правителството ще възложи специален анализ на Икономическия и социален съвет за резултата от сегашните мерки за заетост. Трябват ни смислени и работещи програми. Искам да видя къде изтичат парите и как можем да подобрим ефекта. Като кмет на Враца непрекъснато се срещах с хора, които се оплакваха от бюрото по труда.
- Планирате ли промени, свързани с работата на бюрата по труда?
- Ще има сериозни промени. Посредникът ще носи по-голяма отговорност и ще работи на по-високи обороти. Като поеме един безработен, той е длъжен да се грижи за него, докато бъде назначен.
Сега връзката между бизнеса и бюрата по труда е само формална. А в тази система работят над 2000 души.
След 10 август тръгвам из страната, за да се срещна с борсите, с областните инспекции по труда, с дирекциите по социално подпомагане, с кметовете, с работодателите и синдикатите по места. Ще преценя сам какво е истинското състояние.
- При 550 млн. лв. дефицит в държавното обществено осигуряване може ли да се говори изобщо за сваляне на осигуровките с още 5%?
- Това е един добър ход, но не съм сигурен, че при тази ситуация ще можем да си го позволим. Бизнесът също вече си дава сметка за това. Възможно е да действаме и на стъпки - първо да намалим осигуровките с 2%, после с 3.
- Кои от поисканите от бизнеса стимули за запазване на заетостта сте склонен да удовлетворите?
- Разумно е да се помисли за по-ниски вноски за фирмите, осигуряващи персонала си на пълна заплата.
Важно е да подкрепим приоритетно и експортно ориентираните предприятия, за да предотвратим съкращенията точно в тях. Разбира се, успоредно с бонусите ще засилим и контрола над работодателите. Пак започнаха да се появяват хора без договори.
- Смятате ли, че трябва да се увеличи вноската за безработица?
- Ще се прецени. Засега мога да кажа със сигурност, че дефицитът ще се покрие с пари от държавния бюджет, т.е. от данъците. Вярно е, че това изкривява осигурителния модел, но това са краткосрочни ходове заради кризата. След това всичко ще дойде на мястото си.
- Ще се вдигне ли минималният осигурителен праг на 400 лв.?
- Има логика в това. Действително не е редно нотариуси и адвокати да внасят за пенсия върху 260 лв., при положение че според разчетите минималната пенсия се осигурява от вноски върху 400.
- Можете ли да гарантирате, че няма да се стигне до сътресения в пенсионната система и че няма да тръгнем по стъпките на Латвия, която намали пенсиите?
- Сътресения няма да има, нито ще се орязват пенсии. Има достатъчно механизми в държавния бюджет за компенсиране на очертаващия се дефицит. Както каза премиерът, предишното правителство вдигна пенсиите, нашето ще ги плаща. Сътресения няма да има, но ще има редукция на несвойствените дейности в държавата, за да се увеличат приходите. До 15 август ще дадем разчетите си в Министерството на финансите.
- Възможно ли е да се отложи предвиденото в осигурителния кодекс падане на тавана за новите пенсии от 1 януари 2010 г.? Ще се откажете ли от обещаното увеличение на вдовишките добавки?
- Рано е за конкретен отговор. В пенсионната сфера няма място за решения на парче. След като огледаме нещата отвсякъде, ще се види има ли нужда от по-дисциплиниращи мерки и от корекция на закона.
- Може ли да се очаква ревизия наизбора на шефа на НОИ?
- Това ще бъде обсъдено от синдикати и работодатели. Ще потърсим и становището на ключовите фигури в НОИ. Правителството не може да го уволни, но може да се инициира смяната му чрез депутати в парламента. Мисли се в тази посока. НОИ е изключително важна институция и далеч не е без значение дали ще я ръководи човек, който е вътре в нещата, или няма нищо общо с тях.
- Ще има ли съкращения в социалната сфера?
- Може да се наложи. В Агенцията по социално подпомагане и в Агенцията по заетостта има възможност за преструктуриране. В Главната инспекция по труда - не. Там има дори недостиг. В самото министерство също има дублиране на функции. Над 350 човека работят тук.
- Ще проверявате ли фирмите, които взеха държавна помощ, прехвърляйки работници на 1/2 ден?
- Ще ги проверяваме, разбира се. Всеки, който взема държавни пари, подлежи на контрол. Ще преценим има ли нужда от още средства в тази посока. На първия етап не бяха много желаещите да се възползват.
- Ще стане ли минималната работна заплата 60% от средната?
- Крайно време е минималната заплата да бъде обвързана с обективен измерител, а да не е политическо решение. Такова е и посланието на ЕК. Дебатите по темата предстоят.
- Ще разпрострете ли колективните трудови договори върху браншовете?
- В състояние на тежка икономическа криза трябва да се наблегне върху колективното трудово договаряне на ниво предприятие. Проблемите навсякъде сега са специфични и решението трябва е индивидуално. Когато икономиката върви добре, логиката е да се разпростират договореностите между синдикати и работодатели върху цели браншове и отрасли. Това е преграда срещу нелоялната конкуренция и сивата икономика.
- Подкрепяте ли идеята социалните помощи вече да се дават само на грамотни?
- Категорично. Абсурд е да допускаме в държавата да има над 500 хил. души, които не могат да четат и пишат и са тотално неадекватни на трудовия пазар. Не може да им даваме помощи просто ей така, без каквато и да е перспектива. Така захранваме и престъпността.
- Предвиждате ли по-специален подход към връщащите се емигранти? Само от Испания за месец се прибраха над 2000 души.
- Засега не. Все пак част от тях се прибират само временно. За останалите, които са квалифицирани и с европейски трудови навици, няма да е проблем да си намерят добра работа въпреки затрудненията. Няма нужда да толерираме емигрантите. Добре е обаче те да се регистрират в бюрата по труда, за да имаме представа за точния им брой и за подготовката им.
- Защо обръщате такова внимание на социалния диалог?
- Защото в условия на задълбочаваща се икономическа криза това е много важно. Колективното трудово договаряне трябва да се стимулира. Не случайно още на първото заседание на правителството определихме квотата на държавата в Националния тристранен съвет - вицепремиерът Симеон Дянков и аз.
Синдикатите също се връщат след 9 месеца бойкот. Целта ми е социалният диалог да започне от първия ден на управлението ни и да завърши в последния, а не като всички правителства досега да започваме с добър диалог и да завършваме без такъв.
Болгария. В городке Котел безработица до...
Хванаха я!МВР залови Кризата
04.08.2009 17:31
се показаха всички нови министри!!!
С едно изречение зачерта този министър правата на обикновените хора, които са на полето и ни хранят!
Това е едно от многото неразумни изказвания и заключения на новото правителство!
Те на "куц крак" спечелиха изборите, но и наистина са куци в главата!
С такава политика и една година няма да изкарат. Народа със сопите ще ги изкара от министерските и депутатските им места!
Реват за големите дупки бюджета, но дали е точно така:
Основно се реве така, за да има оправдание за несполучливата им политика!
1. Лошо наследство
2. Корупция
3. Лош бюджет
Целта е тотална саморазправа и махане на всички, за да седнат техните хора по места. Не че знаят и могат повече, а за да почнат да лапат по-навреме!
Ако всичко, което говорят беше истини и БСП беше спечелило изборите, тогава как щеше да управлява!? Хората на Борисов ни подхвърлят кьорфишеци, мисли ни за балами! Опитва почвата и хората му си менят мнението през няколко часа!
Ние не сме опитните животни на г-н Борисов и сие!!!
Ще доведат страната до пълен колапс!!!
Не абсолютно всички са неграмотни, но много са около 500 000 - в сферата на тютюнопроизводтвото, шивашките фирми, дърводобива, в мините и да продължавам.
Малко или много ти се вижда!?
Тези хора и боледуват, а новата политика е да се преразгледа и списъка на болестите за които се плащат пари, за да се окастри!?
За пенсии да дочакат - да не говорим!?
Нито на работа ги вземат, пенсии не могат да заработят
За дърводелския занят освен на документ мога да го работя по всяко време за собствено удоволствие.
Брала съм и съм низала тютюн, освен черни ръце са им почернени и душите!
Седни на стола по 16 часа затворен в частни шивашки фирми на надница - която няма и да погледнеш, пак без гръб, ръце и очи ще останеш!
Плаща се норматива на бод! Но, какви са нормативите!
Да и да шия ми идва отръки - връща ме в годините на мизерия от магазините! От обикновена пола до бален тоалет на дъщеря ми! Знам какво е!
А и в началото на 2000 година работих като инспектор по труда в частна трудова борса!
Знам и за работодателите доста нелицеприятни истини и за търсещите работа!
Не стигай до село, огледай се по улицата и ще видиш, че почти всеки четвърти човек си говори сам на улицата - няма да е от добро... Но и закона не позволява на тръгналия по слип и риза, бос по асфалта, в ръце с джапанки, да броди от заведение на заведение с отнесена усмивка и да не се намеси държавата да го вкара за лекуване! Нарушават му се човешките права!
А ти си съгласен на неграмотния да му отнемат помоща!? А ще работиш ли неговата черна работа!?
За квалифицираните няма работа, а какво остава за другите!
Не се изхвърляйте, защото зад това привидно обяснение се визират малцинствата, но не вършите и техните дейности - метене на улици, почистване на канализационни шахти, общи работници по строежите, товаро-разтоварни работи..
Не визирам само хората от село!!!
Все на гърба на всички българи ще се учат, както и ще лапат!
Битката е за властта и баницата - всички избори са "стани да седна"!
То и правителството на Симеон се учи на нашия гръб, но тука вече надминват всичките ми очаквания за такова сравнение!
Вместо на 16 г. да се регистрират в БТ - ще учат, ще имат знания, ще придобият професия, защото работодателите търсят хора с професия/работила съм в Бюро по труда/
2 неграмотните ще се ограмотят- искат или не искат - колко средства се дадоха по шулево време за ограмотяване? А колко заявиха, че искат да се ограмотят- на човек по преподавател, да не говорим инициативите на Ники Василев-колко пари отидоха на вятъра, без резултат.
Те не само, че са трудолюбиви, но и горди.
Писах по-горе, че съм имала честта да работя с такъв "контингент" колкото и да не навиждам този термин-налага се да го използвам.
Питам човек с висше образование, с дълъг стаж, но поради повсеместното закриване на фирми и навлизане на нови технологии е вече неконкурентен. Съгласен е да работи, като пазач-чистач в училище, но не и да отиде в Социално подпомагане за помощи.
А младоци, едвам изкарали 7 ми клас с гордост отиват на "опашата"
Сития на гладния вяра не хваща!
Да даде Господ да не изпитате нуждата им!
04.08.2009 20:59
Какви глупости, че шивачките и прочието там са неграмотни... що да са неграмотни?Ония дето добиват тютюн може и да не са, но те така или иначе не считат България за родина, така че може би с право трябва да им се отказват помощи.
Всъщност-браво за това решение, ама просто НЯМА КАК да бъде реалност, щото отиде електората.
провежданата от ВСИЧКИ/без цвят и мирис/ БЪЛГАРСКИ
правителства ГРЕШНИ ,демографска,социална и вс.други
видове политика?Не АБДИКИРА ли Държавата в полза на
ПРЕСТЪПНИ ТИПОВЕ от всякакъв цвят и вид от чисто
ДЪРЖАВНИЧЕСКИТЕ/социални,образователни и др./си
функции?
Стига с тоя ДИВ КАПИТАЛИЗЪМ! Ама ние сме нормал
ни хора бе, Господа УПРАВЛЯВАЩИ!
То не беше "Път към Европа",то не бяха "800 дни",
то няма да сме може би и "Граждани за Европейско Раз
витие"???
Аман!!!
04.08.2009 22:30
Те дават надежда за нещо по-различно от крадливите правителства до сега, нещо като например, да се преборим с корупцията, с престъпността, да си върнем парите от евро фондовете, да променим здравеопазването, образованието, да направим така, че пенсионерите да живеят по-добре и да се чувстват стойностни и качествени хора, да ограничим средсвата които се дават на огромна част от малцинството, които ги мързи да работят и стоят пред бюрата за помощи, а в същто време доходът в едно четиричленно семемейство е над 1000 лева, а плачат, че нямат. Много са приоритетиите и аз подкрепям това правителство, защото виждам, че има резултат още от началото. Бих подкрепила всяко едно, само да има резултат и във времето напред.
А що се отнася до социалните помощи за грамотни или неграмоти, то, всеки трябва да знае да чете и пише, задължително е образоването в България. Като не могат да го накарат да ходи да учи, то няма и социални помощи за семейството. Това е начин да бъдат приобщени към цялото, за една добра и бъдеща интелегентна нация в България. Защото, да не забравяме, в България всички се наричаме българи и говорим български език, и имаме еднакви права и задължения, които трябва да изпълняваме и спазваме. Така че, да бъдем стойностни и пълноценни граждани на страната си.
04.08.2009 23:48
Ясно е, че сега се целят в малцинствата. Не оправдавам мързела и нежеланието на циганите да се образоват, но нали държавата трябва да се погрижи за всички. Такива начални изявления на социален министър не вещаят нищо добро.
05.08.2009 03:00
05.08.2009 03:58
(1) Всеки има право на образование.
(2) Училищното обучение до 16-годишна възраст е задължително.
(3) Основното и средното образование в държавните и общинските училища е безплатно. При определени от закона условия образованието във висшите държавни училища е безплатно.
(4) Висшите училища се ползват с академична автономия.
(5) Граждани и организации могат да създават училища при условия и по ред, определени със закон. Обучението в тях трябва да съответства на държавните изисквания.
(6) Държавата насърчава образованието, като създава и финансира училища, подпомага способни ученици и студенти, създава условия за професионално обучение и преквалификация. Тя упражнява контрол върху всички видове и степени училища.
05.08.2009 06:55
Очевидно е, че времето на програмата отминава. Или, че поне част от нея не дава желаните резултати. Очевидно е също, че броят на неграмотните безработни расте, а с това - и на бедните, чакащи на социални помощи. Очевидно е, че трябва да се потърси нов път към тези хора, за да са полезни... Но и новият път трябва да се обмисли внимателно, защото броят на безработните расте. И защото през юни т.г. чрез програмата е осигурена заетост на 21 142 безработни. И все пак - трябва ли да чистим уличната шума с метли само за да се осигури заетост на въпросните 21 хил. души? Или е по-добре да бъдат обучени (ама наистина!) хора да чистят шумата по по-модерни начини.
Ако кажем, че Тотю Младенов уволнява метачките на Лидия Шулева, вероятно в известна степен ще сме близо до истината. Какъв ще е остатъкът до 100-те процента ще решат социалните партньори.
Националната програма "От социални помощи към осигуряване на заетост" (ОСПОЗ) стартира като пилотен проект по времето на жълтото правителство, когато професията "социално слаб" започна много сериозно да се настанява на родния "черен пазар на труда". Единственото спасение от лавинообразно нарастващата армия на неграмотни продължително безработни, усетили сладостта на социалните грижи, бе парите за помощите им, събирани от данъците на работещите, да бъдат трансформирани в пари за възнаграждения за полагане на труд. Оттам нататък всяко съкращаване или трансформиране на въпросната програма предизвиква едва ли не социални сътресения. Но сега сме средата на 2009-а и много неща не са като в средата на 2001 г. Българският данъкоплатец вече е и европейски. И иска да знае къде отиват парите му, и да вижда ползата от тях. Особено сега, в момент на криза.
Обикновен популизъм. Вече месец откакто ГЕРБ е на власт, а разговорът в политическото пространство е все за бившите управляващи. Вече месец Тройната коалиция не е на власт, а все за нея се говори и за нейното управление. И вместо напред, все гледаме назад. Липсата на идеи за бъдещето е прикрита грижовно като анализ на предшествениците от предходното правителство и тяхната работа. На всички вече е ясно, че Бойко Борисов не харесва как е обзаведен кабинетът на Сергей Станишев. Че секретарят на ПГ на ГЕРБ, син на известен магистрат, обичал "освободени" гаджета и пр. пикантерии от герберския живот. Напоследък странно чувство завладява всички, четящи вестници и гледащи телевизии. Чувството, че държавата като че ли е на автопилот. Месец отне да се посочат зам.-министрите на ведомствата, които ще поемат важните за държавата ни ресори. За месец стана ясно, че парламентът обещал да работи ударно, докато премалее, няма закони, които да обсъжда. И гласува допреди седмица единствено казуси, завещани от омразните си предшественици (ако не се броят някои лустрационни текстове, които ни върнаха в епохата на ранния преход). За месец стана ясно, че човек, набеден, че внасял 20-годишно замразено ирландско месо за българска консумация, ще е шеф на ведомство, а друг, неходил в казарма, ще рапортува пред НАТО между двете заснемания с любителска камера на фотоси, които по навик праща като стажант-фоторепортер до някоя и друга любезна медия за публикация. Всички тези изяви обаче нямат нищо общо с каквато и да е алтернатива, обещана от новите ни управляващи. За месец освен обикновени популистки обещания, като това да се работи неуморно и от ранни зори, реално сме в ситуация на стопкадър. В същото време в хор плеяда управляващи ни затрупват с голословни отчети на предишните във властта с твърдения колко лошо е положението в поверените им министерства. Стенанията им са до степен, че човек има чувството, че са в поверените им ведомства, водени от свръхчовешки алтруизъм. Но извън поредната популистка акция за това колко са лоши предшествениците, вече прозира подозрението за нов конфликт на интереси. Защото, като се изключат единиците управленци експерти, повечето идват от различни "конфликтни" на държавата структури, като частни фирми със сходен бизнес с предмета на министерствата им. Или пък от структури, лобиращи за един или друг чуждестранен интерес. И така в пространството изведнъж от обикновен популизъм започнаха да се процеждат необикновените заявки от рода на това да ни заобиколи някой и друг руски петролопровод, да се откажем от идеята за нова АЕЦ, да замразим социалните дейности, да се вдигне цената на парното... Все неприятни идеи, които не бяха споделени с избралото ги множество преди вота
05.08.2009 08:49
пример.
сградата на НОИ младост София 03.07.2009г. около 10.30 сутринта
около 30 човека събрани пред вратата за оформяне на документи. за да има ред е направен списък . който дойде се записва и чака.
до тук условията са ясни.
и ето идват две млади жени на около 20-23 години уж са р. но са си ц.. естествено не са свикнали да чакат и напират веднага да влязат. обясни им се културно че има списък и любезно им се даде листа и химикалката.
взеха ги обаче не знаят какво да правят. добре че една жена от опашката ги видя че се чудят и пита
- проблем ли има ?
отговора беше че не могат да пишат.
жената явно беше с добра душа и ги записа.
ето за това съм за решението.
никой не е спрян от образование да са се изучили
азбуката не знаят,но знаят къде дават помощи.
оказва се, че дори един признат синдикалист си няма понятие от социална политика, ако се наложи да мисли стратегически
/поради липса на време ще дочета.....по-късно, има много какво/
поздрави, avangardi.
Не, не е дискриминация.
И не е толкова трудно да се научиш да четеш.
Само трябва да имаш желание.
05.08.2009 15:00
Не пиши поредната издънка, понеже правителството още не работи, а освен това и друга издънка няма- тоест това заглавие е абсурдно!
Стига с евтини опити да се оплюва Герб - с повод и в случая - БЕЗ повод!!
"Страните, подписали тази Конвенция, се ЗАДЪЛЖАВАТ да направят началното образование ЗАДЪЛЖИТЕЛНО"
Оттам идва и член 53 ал.2 на Конституцията на РБ.
"Училищното обучение до 16-годишна възраст е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО"
Така че ... никакви детски и помощи преди навършване на 16 години и завършване на 8-ми клас
05.08.2009 15:22
МОЛЯ НЕ ОБИЖДАЙТЕ ШИВАЧКИТЕ И РАБОТЕЩИТЕ НА ПОЛЕТО- ТЕ НЕ СА НЕГРАМОТНИ!!!
СТАВА ВЪПРОС- КАЗВАМ ГО В ПРАВ ТЕКСТ- ЗА ЦИГАНИТЕ, КОИТО ОСВЕН КАТО ЖИВОТНИ ДА СЕ ПЛОДЯТ ДРУГО НЕ ПРАВЯТ.
КАК МИСЛИТЕ, ЕДИН ЧОВЕК , КОЙТО ДОРИ НЕ МОЖЕ ДА ЧЕТЕ( НЕ СТАВА ИЗОБЩО ВЪПРОС ЗА НЯКАКВО ОБРАЗОВАНИЕ)- КАКВО ПОКОЛЕНИЕ ЩЕ ОТГЛЕДА?
КАКВО НИЕ ДА РАЗМНОЖАВАМЕ МАЛОУМНИЦИ ЛИ ?
И ТАКА СА МНОГО!!- НЕ МЕРСИ!!
05.08.2009 15:31
НЕ ИСКАМ МОИТЕ ПАРИ ДА ОТИВАТ ЗА РАЗМНОЖАВАНЕ НА ЕДНА СОЦ. ГРУПА, КОЯТО ИМА САМО ПРАВА И НИКАКВИ ЗАДЪЛЖЕНИЯ. ТОВА И НАЙ-БОГАТИТЕ ДЪРЖАВИ НЕ МОГАТ ДА СИ ПОЗВОЛЯТ.
И НЕ ОБИЖДАЙТЕ ШИВАЧКИТЕ- ТЕ НЕ СА НЕГРАМОТНИ.
О, времена, о, нрави!
Правилно намерение. Но трябва да се даде гратисен период от една-две-три години, та който желае, да се ограмоти.
Всеки ден четете студентски бисери и завършват неграмотни висшисти!!!
Или искате поредния абсурд в държавата - целят се върху циганите, а после реват българите, независимо че по гражданство всички сме българи!
Преди години спряха детските за 3-4 и повече деца, но има и такива семейства не само от малцинствата. Оправиха това недомислие. Отново ли ще поправяме грешки. Не е ли по-добре не безцелни програми за обучение в БТ, а само по заявка на работодателите!?
Някой да е казал, че разбирам от всичко, но съм патила от доста неща - и при сини, червени, жълти, пембени - каквито си искате.
Не правя пропаганда за който и да е било!
Питам се за последствията на всички добри намерения, които няма да са постлани с рози, а с тръни!
Дори, ако държите ще ви кажа моето отношение за избираните правителства - колкото и лоши да са, да ги оставят не за 4 години, а за 8 - та да могат да имат време да се научат да управляват, да доведат до край поне 80% от дългосрочните си договори и програми! Ако са толкова зян - народа да има право да си отзове избранниците!
Да - аз по принцип съм за ляво, социално управление!
Не съм за това, тотално да се отричат предимствата на което и да е правителство и да започваме от нулата.
Необходимо е да се качваме по стъпалата на развитието на страната ни към по-висок стандарт на живот, а не да слизаме до първото.
Не пропагандирам, а изстрадвам грешките на всяко правителство наравно с всеки един български гражданин.
Прекалени надежди му възлагаме и дано да успее!
Приятна вечер!
05.08.2009 19:29
Само се замислете, колко наши "сънародници" се редят за социални помощи и отказват да направят нещо да поработят. Интересно ми е как така, когато някой техен човек отиде например в Германия и след време си "дръпне" неграмотните братя и сестри, те за два-три месеца проговарят езика, че си и намират работа?
Могат си те, но просто до момента им беше по-лесно да точат държавата (разбирай грамотните работещи хора).
Кравата като спре да дава мляко на телето, то се научава да пасе.
Мисля, че този ход (ако го направят) ще даде бързи резултати и то за 4-5 години.
Колкото до хората от село (аз съм от тях) те са си грамотни и трудолюбиви.
Трябва да си доказано малоумен, да не можеш да научиш поне основни правила на един език, при положение, че около теб се използва основно той.
-ако "сега със соц.помощи захранваме престъпност", то без тях няма да можем да я овладеем
-има резон в това да се ограничат помощи за хора, които са пасивни и незаинтересовани да работят, но как точно, и по какви критерии ще се отграничат грамотни и неграмотни
И нещо върху което си струва да се замисли социалния министър преди да чертае подобни популистки планове: ЗНАЕ ЛИ ТОЙ КОЛКО ХИЛЯДИ ДЕЦА ОТПАДАТ ОТ УЧИЛИЩЕ ВСЯКА ГОДИНА, ПОРАДИ СОЦИАЛНИ ПРИЧИНИ??? Съвсем не всички са от ромския етнос!
Поне това е статистика и чиновниците я обичат, само остава да отидат малко отвъд статистиката и да разберат причините.
Отговарям- вълци слагаме да пазят стадото народе.
08.08.2009 00:20
08.08.2009 14:17
12.08.2009 12:22
точно така,много са си прави министрите и премиера ,трябва да се сложи ред и се спре да се дават помощи на мангалите ,а те само да щракат с пръсти,по цял ден да обикалят улиците,да се чудят от къде да изпросят и откраднат и да правят деца,а някой тук пак започнаха да критикуват новото правителство.Айде по кротко, оставете хората да си вършат работата ,заради вашата злоба сме на този хал сега ,мълчете и си вършете работата съвестно.!!!!
МОЖЕ ДА СЕ ИЗМИСЛИ МЕТОДИКА НА ПОМОЩИТЕ, НО ПОКРАЙ СУХОТО ЩЕ ИЗГОРИ И СУРОВОТО!
НА ВСИЧКИ В ПАСПОРТИТЕ ПИШЕ - БЪЛГАРИН, НИКЪДЕ НЕ ПИШЕ ЦИГАНИН, ТУРЧИН, ЕВРЕИН, АРМЕНЕЦ!!!
РОДЕНИ СМЕ В БЪЛГАРИЯ И СМЕ БЪЛГАРИ!
И НОВОТО ПРАВИТЕЛСТВО ДА НЕ НИ БАЛАМОСВА С ПОКАЗНИ АКЦИИ, КОИТО СА ЗА ПРЕД ЕС, А ДА КАЖЕ КАКВО МИСЛИ ДА ПРАВИ!!!
-------------------------------------
И МАЙКИТЕ ЛИ ОТИВАТ КЪМ ЦИГАНИТЕ!?
Режат детските добавки
12 Август 2009, брой 182
Социалното министерство ще заделя пари на този етап само за семействата с по-ниски доходи
Заради финансовата криза не всички родители ще получават детски добавки. Това каза в Петрич зам.-министърът на труда и социалната политика Валентина Симеонова, предаде радио "Фокус"-Пирин. Симеонова поясни, че въпросът за равнопоставеност на всички е дълго дискутиран в българското обществено пространство, но за съжаление това е моделът, който е приет преди четири години, когато се казваше, че България не е в условия на криза, а в икономически подем. По нейните думи точно сега, в условия на криза, е трудно да се върне старото положение, когато са плащани детски добавки на всички деца. Симеонова смята, че семейството не разчита именно на тези семейни надбавки за отглеждане на децата. Затова на този етап социалното министерство ще заделя пари, които да са гарантирани на семействата с по-нисък социален статус. Зам.-министърът прогнозира, че ако държавата ни излезе бързо от кризата и получи просперитет, може да се мисли и в тази насока. Другият начин е кандидатстване по проекти от неправителствени организации за услуги, които се предлагат на родителите. Средства по Оперативна програма "Човешки ресурси" има, увери Валентина Симеонова.
Месечните помощи се дават за дете до завършване на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст. За 2008 г. са подпомогнати средномесечно 561 977 семейства за средномесечно 828 276 деца, в т.ч. 16 223 деца близнаци. Изплатената сума е 251 383 182 лв. Доходът на член от семейството не трябва да надхвърля 350 лв.
Мара Трифонова
12 Август 2009, брой 182
Има ли дупка от 2,5 млрд. евро в бюджета и в какво състояние предаде старото правителство държавната хазна на новото
Новият кабинет заяви, че е заварил тежка финансова ситуация в страната. По разчети, обявени от финансовия министър Симеон Дянков, който дойде от Световната банка, за да "спасява" държавата в кабинета Борисов, има дупка в бюджета от 2,5 млрд. лв., оставена от правителството Станишев - каквото и да означава това. Защото на обикновения българин това нищо не говори. Със сигурност изглежда като критика за огромни и необосновани харчове, които са оставили държавната кесия пробита. Дали обаче е така?
Кабинетът дори прие спешно допълнителни мерки за ограничаване на нелихвените разходи и трансферите по републиканския бюджет за 2009 г. Предложените от вицепремиера и министър на финансите Симеон Дянков мерки са за 1 150,3 млн. лв. Целта на правителството е да гарантира стабилна фискална позиция при очакваното неизпълнение на разчетите в приходната част на бюджета. Предлаганите мерки включват намаляване на разходите по бюджетите на държавните органи, министерства и ведомства с 366,6 млн. лв., ограничаване на трансферите по републиканския бюджет за други бюджетни и извънбюджетни фондове с 42,3 млн. лв., други целеви разходи, капиталови разходи и субсидии по централния бюджет, включително за усвояване на държавни инвестиционни заеми - с 664 млн. лв. и др.
Планираното свиване на разходите и "желание" за увеличаване на приходите почива на обявената дупка в бюджета от 2,5 млрд. лв. Какво обаче говорят цифрите, които впрочем всеки би могъл да прочете на интернет страницата на Министерството на финансите? В какво състояние оставя бюджета на държавата предходното правителство и наистина ли той е продънен, или обявените данни са просто махленско говорене? Официалните цифри говорят друго.
В консолидирания бюджет, който включва републиканския, съдебната система, общественото осигуряване и общините, към 30 юни има салдо от 183,8 млн. лв. Или иначе казано - излишък от 183,8 млн. лв. Ако се вземат данните само от републиканския бюджет, който е част от консолидирания бюджет - около 80 - 85%, към 30 юни пололожителното салдо по него е 216,5 млн. лв. Това е плюс от 216,5 млн. лв. Най-вероятно разликата идва като сравнение на данните в републиканския бюджет от миналата и тази година. За същия перод на миналата година положителното салдо по републиканския бюджет беше 2 млрд. 835,4 млн. лв. Много по-голямо от сегашното, но страната бе притисната от световната криза. Разликата между двете цифри е 2 млрд. и 618,9 млн. лв. - приблизително около 2,5 млрд. лв. Това обаче е сравнението между миналата и тази година, когато положителното салдо е било над десет пъти по-голямо от сегашното. Това не означава дупка в бюджета. Но, за да каже новото правителство, че старото правителство е некомпетентно, спестява тази част от истината и обявява, че има дупка от 2,5 млрд. лв. Това според икономисти не е дупка, образувала се към момента на предаване на властта, а е възможно тя да се получи в края на годината. Истината е, че към момента на поемането на властта от новото правителство старото предава бюджета с 216 млн. лв. положително салдо.
Дупката, за която се говори, е възможното и очаквано състояние в края на тази година в резултат основно на световната криза. Казано иначе, новото правителство пропуска да отбележи факта, че това се очаква в края на годината, а го представят, все едно сега те така поемат бюджета. Затова кабинетът Борисов гласува ограничаване на разходите с 1 150,3 млн. лв и ще търси увеличаване на приходите от акцизи, мита, ДДС. Проблемът обаче е, че от тази мярка няма никаква гаранция, че ще бъдат събрани пари. Нито първата, нито втората мярка може да даде сигурност да се запълни очакваната дупка.
Беше обявено също, че новото правителство ще се стремим да има балансиран бюджет. Това обаче може да се окаже невъзможно. Защото не трябва да се налагат предимно съкращения и рестриктивна политика - така кризата се задълбочава, а трябва да се провежда стимулираща политика, както в момента се прави по света. Беше лансирана идеята, подсказана от бизнес организациите, да бъдат намалени осигуровките с 5%. Според икономисти това би било груба грешка. Защото така ще се отвори допълнителна дупка в бюджета на осигурителната система от 700-800 млн. лв. и тази мярка няма да накара сивата част от частния сектор да излезе на светло.
http://duma.bg/cgi-bin/e-cms/vis/vis.pl?s=001&p=0002&n=2046&g=
14.08.2009 08:32
Рядко се случва при българите, но ги има!!!
Тогава ще оправяме недомислиците за частните случаи ли!??
И както писах по-горе - всички сме българи!
1) На родители, които не са завършили 8-ми клас, не се дават никакви детски и помощи, колкото и деца да родят
- родители, които имат завършен 8-ми клас получават 50% от детските
- родители завършили средно образование получават 100 % от детските
2) Родители, които нямат поне 1 година ТОС (Трудово-Осигурителен Стаж) не получават никави детски и помощи
- за първо и второ раждане, родителите (заедно) трябва да имат поне 1 година ТОС, за да получават детски
- за трето раждане, родителите трябва да имат още 2 години ТОС
- за четвърто и нататък раждания, да се искат по още 3 години ТОС допълнително
ИЛИ ...
1 година ТОС преди 1-во раждане
2 години ТОС преди 2-ро раждане
4 години ТОС преди 3-то раждане
7 години ТОС преди 4-то раждане
10 години ТОС преди 5-то раждане и т.н.
Защото почти няма циганка, която да не е родила 5 пъти ...
И с циганския "сладък живот" е приключено
Имам колежка, висшистка, която докато роди децата работеше. А после 5 деца на главата й - остана си домакиня. Как се гледат 5 деца с 1 заплата на съпруга й, също висшист.
На млади години й побеля косата.
На запад жените могат да си позволят да бъдат домакини и да си гледат семейството и къщата.
Системата го позволява с техните социални и заплащането на мъжете им.
По-евтино излиза на държавата да плаща така, отколкото за детски градини и ясли.
14.08.2009 11:27
Ти определено ще останеш без помощи.
Никога не съм стигала до помощи, защото работя от десет години сама и се самоосигурявам!!! Изхвръкнах от работа по време на СДС, когато наред затриваше предприятията и производството. Висшист съм по образование с две деца, никога не съм прекъсвала трудовият си стаж - 29 години вече! На ръцете на държавата не съм била и дано да не бъда. То се казва "голям залък хапни, голяма дума не казвай".
Болна съм, но не съм останала в къщи, но има други, за които наистина е необходимо да се мисли.
Иначе ще изчезнем като нация!
По твоя коментар личи каква е злобата, което се лее от празнодумието! Всички станахме специалисти по всичко, а нищо не се прави!
14.08.2009 12:06
Тоест само с 1 година Стаж, при първо раждане колкото и близнаци да се родят, те ще получават детски. И 5 близнаци да се родят - няма проблем
Но няма да плащаме на ония, които всяка година раждат, за да се издържат от детските и помощите за т.н. "самотни майки"
Защото нито една от тези мургави паразитки, няма нито образование, нито и един месец стаж
Като не ми помагате, поне не ми пречете ...
Означава ли, че сте от властимащите?!
Тогава по десет пъти мерете и после режете!!!
Казуси в живота колкото искате.
А думите ви започват да звучат като заплаха:
"55. анонимен - до авангарди
Ти определено ще останеш без помощи."
Замислям се дали народът няма да остане излъган в лелеяната "справедливост" или наистина ставаме ченгесарска държава!?
Винаги съм за закона и диалога. Избранника затова е изпратен там за да мисли! Защото и предното правителство, и по предното все в името на народа кове закони, а следващите напълно отричат. Необходимо е да се взема рационалното и доказаното в живота, да се отсява от плявата.
Вярно, че е криза и ще затягаме колани, но ние и така сме ги затегнали 20 години!
Не искам да преча, а да помагам.
Не ми се плаща за това, но това остава за наследството ни. Проблема е остро-социален и ще се чуят различни мнения и гледни точки. Законотвореца е длъжен да претегли плюсовете и минусите, така, че да не сменя през 3 месеца или година параграфите и членовете.
Един път само успях да говоря миналата година с Масларова, която ми каза, че е напълно съгласна с мен, незавършилите 8-ми клас да не получават детски и помощи.
Но не можела да го направи, защото щели да я обвинят в расизъм ...
Аз ако бях на власт, отд-а-а-а-вна да съм спрял всички социални на търтеите и паразитите, които отказват да плащат данъци и осигуровки на държавата ...
17.08.2009 02:49
22.09.2009 10:45
2. разкази за художници avangardi-блог вълна
3. ДВУЕЗИЧНА БИБЛИОТЕКА с преводна литература
4. онлайн радио
5. Музика
6. 65 думи със специфичен правопис
7. impressio
8. обекти
9. сензация
10. новото познание
11. sofiadailyexpress
12. fakti.bg
13. Искам да знам
14. братле
15. изумително